Recenze pneu Tomket Sport na vlastní kůži – 1. díl

Rozhodl jsem se zakoupit a otestovat pneumatiky Tomket Sport – novinku na trhu, která je trochu tajemná. Kromě EU štítků o ní zatím nejsou dostupné žádné podrobnější informace.

Tomket, je zcela novou značkou pneumatik, která je na trhu od roku 2017. Značka je to česká, stojí za ní největší český prodejce pneumatik, e-shop Nejlevnejsipneu.cz, který se rozhodl vstoupit do segmentu výrobců pneumatik. Tento krok je opravu odvážný, když zvážíme, že nejznámější evropští výrobci pneumatik mají již více než stoletou tradici. Přicházet dnes a novou značkou je tedy opravdu náročný úkol.

Výrobce sám prezentuje pneumatiky jako High performance, tedy prémiové. Přitom za dostupnou cenu. Protože cena je při nákupu pro řadu lidí poměrně důležitý argument, zvedla tato nová značka poměrně značný ohlas. Problémem však je, že o pneumatikách Tomket se dá najít jen velmi málo informací. Výrobce sám na svém webu píše „Za značkou TOMKET stojí největší obchod s pneumatikami v ČR Nejlevnější PNEU a jeho technologičtí partneři v Evropě a Asii.“. Tato formulace značce příliš na důvěryhodnosti nepřidává. Vyznívá to spíše tak, že jde o nějaký hotový produkt z Asie, na který si česká firma jen nechává dát své logo.

Není nic lepšího, než je otestovat v praxi. Rozhodl jsem se je tedy koupit a vyzkoušet je na svém voze – Volkswagen Passat.

V rozměru 205/55 R16 přichází do úvazy jediný dezén značky Tomket a to Tomket Sport. Dezén Tomket Eco byl dostupný pouze pro průměry R13 – R15.

Objednávka a doručení pneumatik Tomket

Vzhledem k tomu, že za značkou stojí e-shop Nejlevnejsipneu.cz, není překvapením, že jinde se koupit nedaly (konec března 2017). Příjemným překvapením bylo, že pneumatiky dorazily DPDčkem velmi rychle – čtěte dobře – druhý den od objednání. Naštěstí ještě nepropuklo naplno přezouvací šílenství, takže jsem ještě ten den zajel do pneuservisu rovnou pneumatiky nazout. Ihned po převzetí jsem provedl detailní zkoumání pneumatik. Pneumatiky Tomket Sport nejsou směrové, pouze stranové. Na každé je tedy označena strana Outside – vnější strana pláště. Co se týče data výroby, údaj DOT mají pneumatiky 0217. Byly tedy vyrobeny ve druhém týdnu roku 2017. Hloubka dezénu zcela nových pneumatik byla 7,5mm.

V pneuservisu

Rozhodl jsem se zkoumání pneumatik vzít hodně detailně. Proto jsem začal zpovídat i mechaniky v pneuservisu. Přece jen, projdou jim denně rukama desítky pneumatik, takže určitě nějaké srovnání a zkušenosti mít budou. Při nazouvání se hned objevil problém. Pneumatiky byly po dvou svázány montážními pásky, a to tak na pevno, že byly hodně zdeformované bočnice. Kvůli tomu s museli mechanici použít speciální nástavec na láhev se stlačeným vzduchem. Klasickým nafukováním přes ventilek stále vzduch kolem ráfku unikal a pneumatika k ráfku nepřilnula. Podle slov mechaniků to však nebyla až tak vina samotných pneumatik, jako spíše balení. Takto špatné balení by zřejmě zdeformovalo jakoukoliv pneumatiku. Poté, co se podařilo pneumatiky nazout na ráfek, že se srovnaly a vypadaly tak, jak mají.

Velmi zvědavý jsem byl na vyvažování. U levných pneumatik bývá obvyklé, že je potřeba dávat hodně závaží. Vyvažování zde dopadlo velmi dobře. Na jednotlivých pneumatikách bylo potřeba dávat závaží jen v rozmezí 15 – 30 g, což je podle slov mechaniků dobý stav.

První kilometry

Následně už jsem byl zvědavý na samotnou jízdu. Po pár seznamovacích kilometrech jsem měl z pneumatik dva velmi výrazné dojmy. Pneumatiky byly hodně hlučné. I přesto, že bezprostředně předtím jsem měl na tomto autě obuté zimní pneu Nokian WR D3, letní pneumatiky Tomket byly výrazně hlučnější. A druhý dojem, pneumatiky o dost hůře brzdí, resp. při ostřejším brzdění na suché vozovce mi ABS spínalo opravdu nečekaně brzy. Raději jsem tedy další kilometry absolvoval opatrněji, abych pneumatiky „zajel“. Vím, že ve starých poučkách se píše, že na nové pneumatiky se musí zajet – obrousit první vrstvu dezénu a nerovnosti, které na povrchu pneumatiky jsou. Nikdy dříve jsem tento efekt „zajíždění“ u nových pneumatik nijak extra nepozoroval. Ať se jednalo o Continental, Dunlop, nebo Barum. Tak uvidíme, jestli se zde vlastnosti zlepší, nebo zůstanou takové, jaké jsou.

Po ujetí 200 km

Tak vypadá to, že efekt zajíždění zde opravdu zafungoval. Po ujetí cca 200 km jsou pneumatiky znatelně tišší. Ještě se chystám pneumatiky vyzkoušet na mé oblíbené trase, kde vždy pneumatiky zkouším a kde mám „najeté“, jak se který dezén chová. Chci hlavně otestovat ty vlastnosti při brzdění a pak i ostřejší průjezdy zatáčkami.


Zajímá vás, jak bude test probíhat dál?

Dejte nám e-mail, napišeme vám, až recenzi opět doplníme:


Aktuálně nejlepší letní pneumatiky

Název pneu (celkový počet recenzí) Chování na suchu Chování na mokru Zpětná vazba Jízda na hraně Opotřebení Hlučnost Koupil bych znovu Celkové hodnocení Zadejte rozměr vašich pneu
1 Michelin Pilot Sport 4 S 100 % 100 % 100 % 100 % 100 % 98 % 100 % 100 %
6 recenzí
 od 4 930 Kč
2 Nokian iLine 100 % 100 % 98 % 88 % 88 % 98 % 100 % 96 %
8 recenzí
 od 822 Kč
3 Nokian Line

ADAC 2017

ADAC 2016

96 % 93 % 93 % 93 % 87 % 93 % 90 % 92 %
41 recenzí
 od 881 Kč
4 Vredestein Ultrac Vorti

Autoexpress 2016

95 % 89 % 92 % 90 % 90 % 92 % 93 % 92 %
62 recenzí
 od 2 069 Kč
5 Kumho Ecsta PS91 93 % 90 % 88 % 93 % 88 % 89 % 95 % 91 %
10 recenzí
 od 1 874 Kč
6 Dunlop SportMaxx RT 2

AutoBild 2017

94 % 89 % 91 % 89 % 92 % 87 % 85 % 90 %
15 recenzí
 od 2 417 Kč
7 Vredestein Ultrac Satin

AutoBild 2017

97 % 94 % 90 % 87 % 83 % 91 % 91 % 90 %
14 recenzí
 od 1 451 Kč
8 Continental PremiumContact 6

AutoBild 2017

93 % 91 % 88 % 89 % 86 % 92 % 90 % 90 %
10 recenzí
 od 2 149 Kč
9 Michelin Pilot Sport PS2 95 % 89 % 91 % 91 % 81 % 87 % 90 % 89 %
113 recenzí
 od 2 693 Kč
10 Nokian zLine

AutoBild 2017

93 % 94 % 92 % 90 % 78 % 89 % 89 % 89 %
62 recenzí
 od 1 855 Kč
Celý test letních pneumatik
Zavřít
Pošleme vám zdarma 8 rad, jak ušetřit při nákupu pneumatik.
TOPlist TOPlist
Zavřít

Zadejte rozměr vašich pneu

Nejčastější: 205 55 R16, 195 65 R15, 195 60 R15, 225 45 R17

/ R