Recenze pneu Tomket Sport na vlastní kůži – 2. díl

Po cca měsíci přinášíme pokračování našeho testu letních pneumatik Tomket Sport. Jaké jsou dojmy po 3.000 ujetých kilometrech?

Po ujetí 3.000 km

Po cca měsíci už mohu chování pneumatik zhodnotit trošku podrobněji. Tyto kilometry jsem absolvoval v poměrně pestrých podmínkách: město, dálnice, sucho, déšť, teploty kolem nuly i přes 20°C. Začnu od měřitelných poznatků. Hloubka dezénu je aktuálně 7mm, takže od nazutí se sjely cca o 0,5mm. Sjíždí se symetricky, nepozoruji ani žádné výrazné poškození dezénu, nebo defekty. Rychlost sjíždění dezénu je asi brzo hodnotit, ale zatím to není žádné překvapení.

Hlučnost pneumatik se po zajetí snížila. Dnes je hodnotím z hlediska hlučnosti jako průměrné letní pneumatiky. Proti zimním pneumatikám jsou samozřejmě tišší, ve srovnání s prémiovými letními pneumatikami jsou zase o něco hlučnější. Rozhodně to ale z hlediska hluku není žádná tragédie.

A už se dostávám k jízdním vlastnostem. Zde je vidět poměrně velký rozdíl v jízdních vlastnostech na suchu a na mokru. Na suchu pneumatiky hodnotím dobře. Jsou předvídatelné, dobře brzdí, v zatáčkách nepískají. Samozřejmě pokud zatáčku projíždíte ostřeji, cítíte, že v určitém momentě začne auto lehce klouzat ven ze zatáčky. U pneumatik Dunlop, nebo Continental, které jsem měl dříve, tento moment asi nastával o něco později, ale i s pneumatikami Tomket se dají začátky jezdit ostřeji, aniž byste se museli bát, že zatáčku neodhadnete. Přece jen, tyto pneumatiky jsou zřejmě cílené na běžné řidiče a do běžného provozu. Pokud si libujete ve vyloženě sportovní jízdě, asi bude lepší zainvestovat do dražších modelů pneumatik. To, kde z mého pohledu pneumatiky Tomket ztrácí, jsou jízdní vlastnosti na mokru. Jakmile zaprší, je potřeba jet výrazně opatrněji. Na vodě pneumatiky hůře brzdí a hodně nepříjemné je i chování pneumatik na vodě ve vyšších rychlostech – už cca od 100 km/h. Při jízdě v dešti po dálnici byly pneumatiky hodně nejisté a je potřeba být opravdu opatrní. Auto výrazněji „plavalo“ do stran a bylo náchylné na jakékoliv nerovnosti na vozovce. Ať už se jednalo o vyjeté koleje, nebo jakékoliv nerovnosti. Při jízdě v dešti, zejména pokud zůstává vrstva vody na silnici, buďte skutečně opatrní. Pneumatika zřejmě odvádí vodu hůře než konkurenční pneumatiky.


Zajímá vás, jak bude test probíhat dál?

Dejte nám e-mail, napišeme vám, až recenzi opět doplníme:


Aktuálně nejlepší letní pneumatiky

Název pneu (celkový počet recenzí) Chování na suchu Chování na mokru Zpětná vazba Jízda na hraně Opotřebení Hlučnost Koupil bych znovu Celkové hodnocení Zadejte rozměr vašich pneu
1 Michelin Pilot Sport 4 S 100 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 % 100 %
4 recenze
 od 4 855 Kč
2 Nokian iLine 100 % 100 % 98 % 88 % 88 % 98 % 100 % 96 %
8 recenzí
 od 822 Kč
3 Nokian Line

ADAC 2017

ADAC 2016

96 % 94 % 93 % 93 % 86 % 93 % 90 % 92 %
40 recenzí
 od 927 Kč
4 Kumho Ecsta PS91 94 % 91 % 89 % 95 % 87 % 90 % 97 % 92 %
9 recenzí
 od 2 024 Kč
5 Vredestein Ultrac Vorti

Autoexpress 2016

95 % 89 % 92 % 90 % 89 % 92 % 93 % 91 %
60 recenzí
 od 2 017 Kč
6 Dunlop SportMaxx RT 2

AutoBild 2017

94 % 91 % 92 % 89 % 91 % 88 % 87 % 90 %
13 recenzí
 od 2 223 Kč
7 Michelin Pilot Sport 4

Autoexpress 2016

95 % 94 % 86 % 91 % 89 % 88 % 87 % 90 %
44 recenzí
 od 2 303 Kč
8 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

AutoBild 2017

Autoexpress 2016

92 % 91 % 89 % 89 % 89 % 91 % 89 % 90 %
48 recenzí
 od 1 974 Kč
9 Vredestein Ultrac Satin

AutoBild 2017

97 % 94 % 90 % 87 % 82 % 92 % 91 % 90 %
13 recenzí
 od 1 466 Kč
10 Falken Azenis FK510

AutoBild 2017

Autoexpress 2016

94 % 94 % 88 % 91 % 86 % 78 % 89 % 89 %
10 recenzí
 od 1 817 Kč
Celý test letních pneumatik
Zavřít
Pošleme vám zdarma 8 rad, jak ušetřit při nákupu pneumatik.
TOPlist TOPlist
Zavřít

Zadejte rozměr vašich pneu

Nejčastější: 205 55 R16, 195 65 R15, 195 60 R15, 225 45 R17

/ R