Recenze pneu Tomket Sport na vlastní kůži – 2. díl
Recenze pneu Tomket Sport na vlastní kůži – 2. díl Test-Pneumatik.cz \n"; https://www.test-pneumatik.cz/img/logo-test-pneumatik-cz.png\n"; \n";8. 5. 2017 | Tomáš B.
Po cca měsíci přinášíme pokračování našeho testu letních pneumatik Tomket Sport. Jaké jsou dojmy po 3.000 ujetých kilometrech?
Po ujetí 3.000 km
Po cca měsíci už mohu chování pneumatik zhodnotit trošku podrobněji. Tyto kilometry jsem absolvoval v poměrně pestrých podmínkách: město, dálnice, sucho, déšť, teploty kolem nuly i přes 20°C. Začnu od měřitelných poznatků. Hloubka dezénu je aktuálně 7mm, takže od nazutí se sjely cca o 0,5mm. Sjíždí se symetricky, nepozoruji ani žádné výrazné poškození dezénu, nebo defekty. Rychlost sjíždění dezénu je asi brzo hodnotit, ale zatím to není žádné překvapení.
Hlučnost pneumatik se po zajetí snížila. Dnes je hodnotím z hlediska hlučnosti jako průměrné letní pneumatiky. Proti zimním pneumatikám jsou samozřejmě tišší, ve srovnání s prémiovými letními pneumatikami jsou zase o něco hlučnější. Rozhodně to ale z hlediska hluku není žádná tragédie.
A už se dostávám k jízdním vlastnostem. Zde je vidět poměrně velký rozdíl v jízdních vlastnostech na suchu a na mokru. Na suchu pneumatiky hodnotím dobře. Jsou předvídatelné, dobře brzdí, v zatáčkách nepískají. Samozřejmě pokud zatáčku projíždíte ostřeji, cítíte, že v určitém momentě začne auto lehce klouzat ven ze zatáčky. U pneumatik Dunlop, nebo Continental, které jsem měl dříve, tento moment asi nastával o něco později, ale i s pneumatikami Tomket se dají začátky jezdit ostřeji, aniž byste se museli bát, že zatáčku neodhadnete. Přece jen, tyto pneumatiky jsou cílené na běžné řidiče a do běžného provozu. Pokud si libujete ve vyloženě sportovní jízdě, bude lepší zainvestovat do dražších modelů pneumatik. To, kde z mého pohledu pneumatiky Tomket ztrácí, jsou jízdní vlastnosti na mokru. Jakmile zaprší, je potřeba jet výrazně opatrněji. Na vodě pneumatiky hůře brzdí a hodně nepříjemné je i chování pneumatik na vodě ve vyšších rychlostech – už cca od 100 km/h. Při jízdě v dešti po dálnici byly pneumatiky hodně nejisté a je potřeba být opravdu opatrní. Auto výrazněji „plavalo“ do stran a bylo náchylné na jakékoliv nerovnosti na vozovce, zejména na vyjeté koleje. Při jízdě v dešti, zejména pokud zůstává vrstva vody na silnici, buďte skutečně opatrní. Pneumatika zřejmě odvádí vodu hůře než konkurenční pneumatiky.