Recenze pneu Tomket Sport na vlastní kůži – 2. díl

Recenze pneu Tomket Sport na vlastní kůži – 2. díl

8. 5. 2017 |

Po cca měsíci přinášíme pokračování našeho testu letních pneumatik Tomket Sport. Jaké jsou dojmy po 3.000 ujetých kilometrech?

Po ujetí 3.000 km

Po cca měsíci už mohu chování pneumatik zhodnotit trošku podrobněji. Tyto kilometry jsem absolvoval v poměrně pestrých podmínkách: město, dálnice, sucho, déšť, teploty kolem nuly i přes 20°C. Začnu od měřitelných poznatků. Hloubka dezénu je aktuálně 7mm, takže od nazutí se sjely cca o 0,5mm. Sjíždí se symetricky, nepozoruji ani žádné výrazné poškození dezénu, nebo defekty. Rychlost sjíždění dezénu je asi brzo hodnotit, ale zatím to není žádné překvapení.

Hlučnost pneumatik se po zajetí snížila. Dnes je hodnotím z hlediska hlučnosti jako průměrné letní pneumatiky. Proti zimním pneumatikám jsou samozřejmě tišší, ve srovnání s prémiovými letními pneumatikami jsou zase o něco hlučnější. Rozhodně to ale z hlediska hluku není žádná tragédie.

A už se dostávám k jízdním vlastnostem. Zde je vidět poměrně velký rozdíl v jízdních vlastnostech na suchu a na mokru. Na suchu pneumatiky hodnotím dobře. Jsou předvídatelné, dobře brzdí, v zatáčkách nepískají. Samozřejmě pokud zatáčku projíždíte ostřeji, cítíte, že v určitém momentě začne auto lehce klouzat ven ze zatáčky. U pneumatik Dunlop, nebo Continental, které jsem měl dříve, tento moment asi nastával o něco později, ale i s pneumatikami Tomket se dají začátky jezdit ostřeji, aniž byste se museli bát, že zatáčku neodhadnete. Přece jen, tyto pneumatiky jsou cílené na běžné řidiče a do běžného provozu. Pokud si libujete ve vyloženě sportovní jízdě, bude lepší zainvestovat do dražších modelů pneumatik. To, kde z mého pohledu pneumatiky Tomket ztrácí, jsou jízdní vlastnosti na mokru. Jakmile zaprší, je potřeba jet výrazně opatrněji. Na vodě pneumatiky hůře brzdí a hodně nepříjemné je i chování pneumatik na vodě ve vyšších rychlostech – už cca od 100 km/h. Při jízdě v dešti po dálnici byly pneumatiky hodně nejisté a je potřeba být opravdu opatrní. Auto výrazněji „plavalo“ do stran a bylo náchylné na jakékoliv nerovnosti na vozovce, zejména na vyjeté koleje. Při jízdě v dešti, zejména pokud zůstává vrstva vody na silnici, buďte skutečně opatrní. Pneumatika zřejmě odvádí vodu hůře než konkurenční pneumatiky.


Žebříček zimních pneumatik dle recenzí

Název pneu (celkový počet recenzí) Chování na suchu Chování na mokru Zpětná vazba Jízda na hraně Opotřebení Hlučnost Sníh Led Koupil bych znovu Celkové hodnocení
1 Michelin Pilot Alpin PA4

AutoBild 2019

Auto Moto und Sport 2017

AutoBild 2016

92 % 95 % 94 % 95 % 93 % 92 % 94 % 91 % 96 % 94 %
31 recenzí
 číst recenze
2 Goodyear UltraGrip Performance+

ADAC 2023

ADAC 2022

AutoBild 2021

88 % 93 % 88 % 86 % 92 % 93 % 96 % 87 % 93 % 91 %
16 recenzí
 číst recenze
3 Yokohama W Drive V903 92 % 92 % 92 % 86 % 92 % 84 % 93 % 85 % 94 % 90 %
5 recenzí
 číst recenze
4 Semperit Speed Grip 5

ADAC 2023

AutoBild 2023

ADAC 2022

96 % 90 % 86 % 90 % 84 % 78 % 92 % 92 % 100 % 90 %
5 recenzí
 číst recenze
5 Continental Winter Contact TS 800 88 % 93 % 86 % 88 % 88 % 89 % 90 % 80 % 97 % 89 %
12 recenzí
 číst recenze
6 Goodyear UltraGrip 9 plus

ADAC 2023

ADAC 2022

AutoBild 2021

93 % 94 % 83 % 93 % 98 % 87 % 86 % 74 % 96 % 89 %
7 recenzí
 číst recenze
7 Michelin Alpin A4

ADAC 2019

ADAC 2016

ADAC 2015

88 % 94 % 91 % 88 % 94 % 91 % 80 % 77 % 93 % 88 %
59 recenzí
 číst recenze
8 Nokian WR D3

ADAC 2015

ADAC 2013

ADAC 2011

91 % 89 % 88 % 86 % 84 % 88 % 87 % 93 % 89 % 88 %
50 recenzí
 číst recenze
9 Vredestein Wintrac Pro

ADAC 2023

AutoBild 2023

Tyre Reviews 2023

90 % 89 % 85 % 85 % 86 % 87 % 90 % 83 % 93 % 88 %
25 recenzí
 číst recenze
10 BFGoodrich gForce Winter 2

ADAC 2023

AutoBild 2023

ADAC 2022

86 % 90 % 84 % 84 % 84 % 90 % 93 % 84 % 93 % 88 %
25 recenzí
 číst recenze
Celý test zimních pneumatik
TOPlist TOPlist
Zavřít

Zadejte rozměr vašich pneu

Nejčastější: 205 55 R16, 195 65 R15, 195 60 R15, 225 45 R17

/ R