Recenze pneu Tomket Sport na vlastní kůži – 2. díl

Recenze pneu Tomket Sport na vlastní kůži – 2. díl

8. 5. 2017 |

Po cca měsíci přinášíme pokračování našeho testu letních pneumatik Tomket Sport. Jaké jsou dojmy po 3.000 ujetých kilometrech?

Po ujetí 3.000 km

Po cca měsíci už mohu chování pneumatik zhodnotit trošku podrobněji. Tyto kilometry jsem absolvoval v poměrně pestrých podmínkách: město, dálnice, sucho, déšť, teploty kolem nuly i přes 20°C. Začnu od měřitelných poznatků. Hloubka dezénu je aktuálně 7mm, takže od nazutí se sjely cca o 0,5mm. Sjíždí se symetricky, nepozoruji ani žádné výrazné poškození dezénu, nebo defekty. Rychlost sjíždění dezénu je asi brzo hodnotit, ale zatím to není žádné překvapení.

Hlučnost pneumatik se po zajetí snížila. Dnes je hodnotím z hlediska hlučnosti jako průměrné letní pneumatiky. Proti zimním pneumatikám jsou samozřejmě tišší, ve srovnání s prémiovými letními pneumatikami jsou zase o něco hlučnější. Rozhodně to ale z hlediska hluku není žádná tragédie.

A už se dostávám k jízdním vlastnostem. Zde je vidět poměrně velký rozdíl v jízdních vlastnostech na suchu a na mokru. Na suchu pneumatiky hodnotím dobře. Jsou předvídatelné, dobře brzdí, v zatáčkách nepískají. Samozřejmě pokud zatáčku projíždíte ostřeji, cítíte, že v určitém momentě začne auto lehce klouzat ven ze zatáčky. U pneumatik Dunlop, nebo Continental, které jsem měl dříve, tento moment asi nastával o něco později, ale i s pneumatikami Tomket se dají začátky jezdit ostřeji, aniž byste se museli bát, že zatáčku neodhadnete. Přece jen, tyto pneumatiky jsou cílené na běžné řidiče a do běžného provozu. Pokud si libujete ve vyloženě sportovní jízdě, bude lepší zainvestovat do dražších modelů pneumatik. To, kde z mého pohledu pneumatiky Tomket ztrácí, jsou jízdní vlastnosti na mokru. Jakmile zaprší, je potřeba jet výrazně opatrněji. Na vodě pneumatiky hůře brzdí a hodně nepříjemné je i chování pneumatik na vodě ve vyšších rychlostech – už cca od 100 km/h. Při jízdě v dešti po dálnici byly pneumatiky hodně nejisté a je potřeba být opravdu opatrní. Auto výrazněji „plavalo“ do stran a bylo náchylné na jakékoliv nerovnosti na vozovce, zejména na vyjeté koleje. Při jízdě v dešti, zejména pokud zůstává vrstva vody na silnici, buďte skutečně opatrní. Pneumatika zřejmě odvádí vodu hůře než konkurenční pneumatiky.


Žebříček letních pneumatik dle vašich recenzí

Pořadí Název pneu Chování na suchu Chování na mokru Zpětná vazba Jízda na hraně Opotřebení Hlučnost Koupil bych znovu Celkové hodnocení
1 Hankook Ventus Prime 4 K135

ADAC 2024

AutoBild 2024

ADAC 2023

93 % 91 % 87 % 88 % 86 % 87 % 89 % 89 %
38 recenzí
 číst recenze
2 Continental PremiumContact 7

AutoBild 2024

ADAC 2024

Autoklub ČR 2023

96 % 97 % 89 % 87 % 79 % 83 % 90 % 89 %
19 recenzí
 číst recenze
3 Vredestein Ultrac Vorti

ADAC 2020

AutoBild 2020

AutoBild 2020

94 % 85 % 90 % 89 % 85 % 86 % 87 % 88 %
104 recenzí
 číst recenze
4 Vredestein Ultrac Satin

AutoBild 2020

Autozeitung 2020

ACE 2018

92 % 88 % 85 % 86 % 86 % 90 % 88 % 88 %
44 recenzí
 číst recenze
5 Michelin Pilot Sport PS2 94 % 87 % 89 % 88 % 79 % 85 % 87 % 87 %
152 recenzí
 číst recenze
6 Michelin Pilot Super Sport 94 % 85 % 90 % 89 % 82 % 82 % 88 % 87 %
134 recenzí
 číst recenze
7 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

AutoBild 2023

95 % 92 % 90 % 92 % 73 % 85 % 83 % 87 %
93 recenzí
 číst recenze
8 Nexen N Fera SU4 91 % 89 % 84 % 84 % 81 % 89 % 90 % 87 %
61 recenzí
 číst recenze
9 Michelin Pilot Sport 5

AutoBild 2023

94 % 95 % 83 % 88 % 81 % 85 % 85 % 87 %
57 recenzí
 číst recenze
10 Falken Sincera SN832 Ecorun

ADAC 2018

90 % 90 % 85 % 87 % 83 % 85 % 92 % 87 %
43 recenzí
 číst recenze
Celý test letních pneumatik
TOPlist TOPlist
Zavřít

Zadejte rozměr vašich pneu

Nejčastější: 205 55 R16, 195 65 R15, 195 60 R15, 225 45 R17

/ R