Test letních pneumatik 235/45 R17
Testy, recenze a názory na pneumatiky v rozměru 235/45 R17. Při výběru pneumatik na vaše vozidlo vždy respektujte rozměr, který máte uvedený ve vašem technickém průkazu. Pokud byste vybrali pneumatiky nepovolného rozměru, v lepším případě budete mít problémy na STK. V horším případě pneumatiky nepůjdou na vaše vozidlo namontovat, případně se negativně ovlivní jeho jízdní vlastnosti. Testy pneumatiky v rozměru 235/45 R17 pocházejí od našich uživatelů, kteří byli ochotni se podělit se svými názory veřejně. Těchto testů pneumatik si velice vážíme.
Slovní recenze letních pneumatik v rozměru 235/45 R17
Barum Bravuris 3 HM3. 12. 20222022-12-03 | Pavel | Barum Bravuris 3 HM | Mercedes Benz E | najeto: 15 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Asi nejhorší pneu, co jsem kdy měl! - na mokru nepoužitelné - po pár letech nedrží ani na suchu při 10 °C - nevhodné pro silnější auta a zadní náhon Po 5 letech nedrží při chladnějších dnech, jízda za deště je dobrodružstvím. Nejlepší jsou výjezdy na připojovacích pruzích při namoklé silnici - tragédie. Pneu mám asi v 50 % životnosti, vzorku je dost, ale podzim 2022 rozhodl, že je vyhodím a koupím cokoliv jiného, protože Barum mi už nesmí do baráku. Auto plave, v mírných zatáčkách při větší akceleraci nedrží stopu na okreskách. Jakž takž použitelné v létě na dálnici. Jestli máte silnější auto a nedej bože zadní náhon, vůbec o této pneumatice nepřemýšlejte!“
Asi nejhorší pneu, co jsem kdy měl! - na mokru nepoužitelné - po pár letech nedrží ani na suchu při 10 °C - nevhodné pro silnější auta a zadní náhon Po 5 letech nedrží při chladnějších dnech, jízda za deště je dobrodružstvím. Nejlepší jsou výjezdy na připojovacích pruzích při namoklé silnici - tragédie. Pneu mám asi v 50 % životnosti, vzorku je dost, ale podzim 2022 rozhodl, že je vyhodím a koupím cokoliv jiného, protože Barum mi už nesmí do baráku. Auto plave, v mírných zatáčkách při větší akceleraci nedrží stopu na okreskách. Jakž takž použitelné v létě na dálnici. Jestli máte silnější auto a nedej bože zadní náhon, vůbec o této pneumatice nepřemýšlejte! Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 31 %
Chování na suchu: 30 %, Chování na mokru: 10 %, Zpětná vazba: 40 %, Jízda na hraně: 10 %, Opotřebení: 70 %, Hlučnost: 50 %, Koupil bych znovu: 10 %.
11. 8. 20222022-08-11 | Ondřej | Michelin Primacy 4+ | Volkswagen Passat | najeto: 2 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Velmi hlučná pneumatika, opravdu mne nemile překvapilo, jak přenáší hrubost asfaltu do kabiny. Na hladkém asfaltu je poměrně tichá, ale jakákoliv změna povrchu se v negativním slova smyslu přenese do kabiny. “
Velmi hlučná pneumatika, opravdu mne nemile překvapilo, jak přenáší hrubost asfaltu do kabiny. Na hladkém asfaltu je poměrně tichá, ale jakákoliv změna povrchu se v negativním slova smyslu přenese do kabiny. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 54 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 60 %, Zpětná vazba: 60 %, Jízda na hraně: 70 %, Opotřebení: 80 %, Hlučnost: 10 %, Koupil bych znovu: 10 %.
8. 7. 20222022-07-08 | Salem | Altenzo Sports Comforter | Saab 9-3 | najeto: 38 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Rozdíl mezi Barum a Altenzo je neuvěřitelné. Barum 2. sezóna špatný na mokru. Altenzo bez ztráty vlastností. “
Rozdíl mezi Barum a Altenzo je neuvěřitelné. Barum 2. sezóna špatný na mokru. Altenzo bez ztráty vlastností. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 93 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 90 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 70 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 100 %.
1. 9. 20212021-09-01 | Salem | Altenzo Sports Comforter | Saab 9-3 | najeto: 18 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Výborné pneu, jak na mokru tak na suchu. Tiché“
Výborné pneu, jak na mokru tak na suchu. Tiché Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 93 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 80 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 80 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 100 %.
13. 7. 20212021-07-13 | Carter | Apollo Aspire XP | Volvo S60 | najeto: 3 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Překvapivě velmi tichá pneu. Pocit z jízdy, měkká pneu ( jako z levnější řady Michelin / Kleber). Měkčí bočnice,(působí jako kdyby byl vyšší profil) "houpavější" odezva od pneu. Dobrá na suchu i na mokru. Na sportovní jízdu bych je nedoporučil. Při sportovní jízdě se smýkají ale neustřelují. Hodnotím lepší 2-, pro pohodové řidiče super. Předchozí pneu Delinte, Continental, Michelin, Dunlop.“
Překvapivě velmi tichá pneu. Pocit z jízdy, měkká pneu ( jako z levnější řady Michelin / Kleber). Měkčí bočnice,(působí jako kdyby byl vyšší profil) "houpavější" odezva od pneu. Dobrá na suchu i na mokru. Na sportovní jízdu bych je nedoporučil. Při sportovní jízdě se smýkají ale neustřelují. Hodnotím lepší 2-, pro pohodové řidiče super. Předchozí pneu Delinte, Continental, Michelin, Dunlop. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 76 %
Chování na suchu: 80 %, Chování na mokru: 80 %, Zpětná vazba: 50 %, Jízda na hraně: 70 %, Opotřebení: 70 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 80 %.
27. 3. 20212021-03-27 | Jaroslav Horák | Nokian PowerProof | Ford Mondeo | najeto: 2 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Pneumatiky jsou absolutně tiché. Skvělé drží na vozovce jak za sucha tak za mokra. Při sportovní jízdě přesně reaguje a v zatáčkách drží jako přibitá. Doporučuji! Za super cenu skvelá kvalita“
Pneumatiky jsou absolutně tiché. Skvělé drží na vozovce jak za sucha tak za mokra. Při sportovní jízdě přesně reaguje a v zatáčkách drží jako přibitá. Doporučuji! Za super cenu skvelá kvalita Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 94 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 90 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 80 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 100 %.
31. 12. 20202020-12-31 | Jiří Chovanec | Michelin Pilot Sport 4 | Ford Mondeo | najeto: 30 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Používal jsem na Mondeu. Výborné jízdní vlastnosti při ostré jízdě. Nemile mě překvapila životnost. Za jednu sezonu (30 000 km), sjeté na značku. Popravdě jsem čekal nájezd minimálně 10 000 vyšší. Zkusím na příští sezónu něco jiného. “
Používal jsem na Mondeu. Výborné jízdní vlastnosti při ostré jízdě. Nemile mě překvapila životnost. Za jednu sezonu (30 000 km), sjeté na značku. Popravdě jsem čekal nájezd minimálně 10 000 vyšší. Zkusím na příští sezónu něco jiného. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 79 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 80 %, Zpětná vazba: 90 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 60 %, Hlučnost: 80 %, Koupil bych znovu: 60 %.
5. 11. 20202020-11-05 | Trojnič | Kormoran Gamma B2 | BMW 5 | najeto: 30 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Na naších silnicích, kde je spousty vyjezdených kolejí jízdní vlastnosti prostě hrozný. Pocitově hrozně tvrdý, každý “kamínek” je cítit, Vjíždějí do kolejí od kamionů, člověk se vysloveně pere s volantem. Na suchu ještě jakš takš ale při mokru radši nohu z plynu a piánko. Za sebe nedoporučuji “
Na naších silnicích, kde je spousty vyjezdených kolejí jízdní vlastnosti prostě hrozný. Pocitově hrozně tvrdý, každý “kamínek” je cítit, Vjíždějí do kolejí od kamionů, člověk se vysloveně pere s volantem. Na suchu ještě jakš takš ale při mokru radši nohu z plynu a piánko. Za sebe nedoporučuji Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 37 %
Chování na suchu: 50 %, Chování na mokru: 40 %, Zpětná vazba: 40 %, Jízda na hraně: 30 %, Opotřebení: 50 %, Hlučnost: 40 %, Koupil bych znovu: 10 %.
22. 2. 20202020-02-22 | Roman | Sava Intensa UHP 2 | Audi A4 | najeto: 5 000 km | způsob jízdy: klidný
„ Sava NIKDY vic.Životu nebezpečné vubec nedrží na silnici.Letné pneu které s rostoucí teplotou sa stávají úplným hnojem.I pri přispůsobení jízdy riskujete že sa v zatáčce vyklopíte.Životnost pneu tragická.Je to hnůj.“
Sava NIKDY vic.Životu nebezpečné vubec nedrží na silnici.Letné pneu které s rostoucí teplotou sa stávají úplným hnojem.I pri přispůsobení jízdy riskujete že sa v zatáčce vyklopíte.Životnost pneu tragická.Je to hnůj. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 17 %
Chování na suchu: 10 %, Chování na mokru: 10 %, Zpětná vazba: 10 %, Jízda na hraně: 10 %, Opotřebení: 10 %, Hlučnost: 60 %, Koupil bych znovu: 10 %.
21. 5. 20192019-05-21 | Roman | Sava Intensa UHP 2 | Ford Mondeo | najeto: 12 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Z pohledu jízdních vlastností na suchu, mokru a na hraně jsou pneumatiky srovnatelné s předchozíma Goodyear Eagle F1 assymetric nebo Michaelin Primacy 4. Jízdní vlastnosti příjemně překvapili. Jako další pozitivum vidím komfort, pneumatiky slušně filtrují nerovnosti českých a slovenských silnic, narozdíl od Michelin, kde je asi použita tvrdší směs. Velké plus je cena - za 6000Kč dostanete slušné pneu. Menší mínus bych dal za hlučnost, kde do 130km/h je pořád v normě, řekl bych porovnatelná s prémiovkama, nad 130km/h jsou hlučnější než prémiové Goodyear, Michelin pneumatiky. Jako velké mínus bych dal za opotřebení, kde po cca 12000km byl vzorek na úrovni 1,5-2mm (obě nápravy). “
Z pohledu jízdních vlastností na suchu, mokru a na hraně jsou pneumatiky srovnatelné s předchozíma Goodyear Eagle F1 assymetric nebo Michaelin Primacy 4. Jízdní vlastnosti příjemně překvapili. Jako další pozitivum vidím komfort, pneumatiky slušně filtrují nerovnosti českých a slovenských silnic, narozdíl od Michelin, kde je asi použita tvrdší směs. Velké plus je cena - za 6000Kč dostanete slušné pneu. Menší mínus bych dal za hlučnost, kde do 130km/h je pořád v normě, řekl bych porovnatelná s prémiovkama, nad 130km/h jsou hlučnější než prémiové Goodyear, Michelin pneumatiky. Jako velké mínus bych dal za opotřebení, kde po cca 12000km byl vzorek na úrovni 1,5-2mm (obě nápravy). Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 73 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 90 %, Zpětná vazba: 80 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 30 %, Hlučnost: 50 %, Koupil bych znovu: 70 %.
25. 10. 20182018-10-25 | Radek | Vredestein Ultrac Sessanta | Audi A4 | najeto: 40 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Velmí dobrá přilnvost na suchu i mokru. Slušná zpětná vazba. Postupem se mi ale sjely do "pily" a začaly výrazně hučet. Znovu bych nekoupil.“
Velmí dobrá přilnvost na suchu i mokru. Slušná zpětná vazba. Postupem se mi ale sjely do "pily" a začaly výrazně hučet. Znovu bych nekoupil. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 76 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 80 %, Zpětná vazba: 90 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 70 %, Hlučnost: 90 %, Koupil bych znovu: 20 %.
14. 4. 20162016-04-14 | Rado | Pirelli P7 | Ford Mondeo | najeto: 7 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Na suchu vyborné, na mokré silnici maji rezervy, ale pořád velmi dobře. Vysloveně zklamali v Driving Academy na speciálním kluzkém povrchu, kde byli i lacině činy lépe.“
Na suchu vyborné, na mokré silnici maji rezervy, ale pořád velmi dobře. Vysloveně zklamali v Driving Academy na speciálním kluzkém povrchu, kde byli i lacině činy lépe. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 76 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 90 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 80 %, Opotřebení: 40 %, Hlučnost: 70 %, Koupil bych znovu: 50 %.
13. 6. 20152015-06-13 | Robert | Bridgestone Potenza RE55 | Volkswagen Passat | najeto: 35 000 km | způsob jízdy: průměrný
„No nevím, tyto pneu mě dost zklamaly. Za tu cenu bych čekal hlavně lepší nájezd.“
No nevím, tyto pneu mě dost zklamaly. Za tu cenu bych čekal hlavně lepší nájezd. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 47 %
Chování na suchu: 70 %, Chování na mokru: 50 %, Zpětná vazba: 60 %, Jízda na hraně: 60 %, Opotřebení: 30 %, Hlučnost: 30 %, Koupil bych znovu: 30 %.