Pneumatiky na Citroen C5
Testy, recenze a názory na pneumatiky pro Citroen C5. Na toto vozidlo naši uživatelé nejčastěji používají rozměry pneumatik 215 55 R16, 225 55 R17, 225 45 R17, 205 55 R16, 245 45 R18. Pneu, uvedené v těchto testech, jsou potvrzené zkušenostmi řidičů, kteří byli ochotni se podělit o své zkušenosti. Pokud vybíráte pneumatiky na Citroen C5, detailně si projděte naše testy a budete mít jistotu, že při výběru pneumatik nešlápnete vedle, ani neutratíte peníze za zbytečně drahé pneumatiky.
Které pneumatiky potřebujete?
Zimní pneumatiky na Citroen C5
1 | Michelin Alpin A4 59 recenzí | 88 % |
2 | Goodyear UltraGrip Performance 36 recenzí | 85 % |
3 | Michelin Alpin 6 34 recenzí | 83 % |
4 | Nokian WR D4 83 recenzí | 82 % |
5 | Hankook Winter i*cept RS2 W452 44 recenzí | 81 % |
Zobrazit více
Letní pneumatiky na Citroen C5
1 | Nokian Line 68 recenzí | 86 % |
2 | Continental PremiumContact 7 27 recenzí | 85 % |
3 | Falken ZE914 170 recenzí | 82 % |
4 | Michelin Pilot Sport 4 283 recenzí | 82 % |
5 | Debica Presto UHP2 45 recenzí | 82 % |
Zobrazit více
Celoroční pneumatiky na Citroen C5
1 | Nokian SeasonProof 68 recenzí | 93 % |
2 | Michelin CrossClimate 130 recenzí | 80 % |
3 | Maxxis Premitra All Season AP3 10 recenzí | 76 % |
4 | Nordexx NA6000 1 recenze | 70 % |
5 | Bridgestone Weather Control A005 77 recenzí | 65 % |
Zobrazit více
Slovní recenze zimních pneumatik na vůz Citroen C5
Vraník PROTEKTOR HPL4. 5. 20232023-05-04 | Karel | Vraník PROTEKTOR HPL | 205 55 R16 | najeto: 13 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Pneumatiky jsou určené čistě na jízdu ve sněhu a na zledovatělé vozovce. Do hor optimální cena vs výkon. Na běžné ježdění to není. Rychlosti nad 70 km/h se pneumatikám nelíbí a jsou již od 60 km/h dost hlučné. Na mokru velká tragédie, absolutně nedrží a jednou se mi při asi 90 km/h stalo, že se auto roztancovalo a auto šlo do smyku, a to byla pouze vlhká vozovka a bylo okolo 7 stupňů nad nulou. Při jízdě na suchu se žvýkají a o nějaké ohromující trakci se opravdu mluvit nedá. Je znát, že jsou to již jednou použité kostry pneumatik, protože i při nízké rychlosti plavou a je znát, že kostra již není tak pevná jako u neprotektorovaných pneumatik. Životnost vzhledem k velmi měkké směsi žádná sláva. Po 13 000 km mají 5 mm z původních skoro 10 mm, takže jsou to pneumatiky tak na 1-2 sezóny. Znovu bych si je už nekoupil.“
Pneumatiky jsou určené čistě na jízdu ve sněhu a na zledovatělé vozovce. Do hor optimální cena vs výkon. Na běžné ježdění to není. Rychlosti nad 70 km/h se pneumatikám nelíbí a jsou již od 60 km/h dost hlučné. Na mokru velká tragédie, absolutně nedrží a jednou se mi při asi 90 km/h stalo, že se auto roztancovalo a auto šlo do smyku, a to byla pouze vlhká vozovka a bylo okolo 7 stupňů nad nulou. Při jízdě na suchu se žvýkají a o nějaké ohromující trakci se opravdu mluvit nedá. Je znát, že jsou to již jednou použité kostry pneumatik, protože i při nízké rychlosti plavou a je znát, že kostra již není tak pevná jako u neprotektorovaných pneumatik. Životnost vzhledem k velmi měkké směsi žádná sláva. Po 13 000 km mají 5 mm z původních skoro 10 mm, takže jsou to pneumatiky tak na 1-2 sezóny. Znovu bych si je už nekoupil. Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 48 %
Chování na suchu: 50 %, Chování na mokru: 30 %, Zpětná vazba: 50 %, Jízda na hraně: 40 %, Opotřebení: 40 %, Hlučnost: 20 %, Sníh: 80 %, Led: 80 %, Koupil bych znovu: 40 %.
17. 11. 20222022-11-17 | Karel | Matador MP 93 Nordicca | 215 55 R16 | najeto: 8 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Pneumatiky jsou ve své cenové kategorii naprosto bezkonkurenční, na suchu, na mokru i ve sněhu se chovají naprosto stejně jako pneu typu continental nebo michelin, jediný rozdíl je, že jsou o něco hlučnější. Zatím na nich mám ujeto okolo 8 000 km a sjeli se z původních 9,5 mm na 8,5 mm, což znamená teoretickou životnost okolo 40 000 km, což je na zimní pneumatiky opravdu velmi slušné.“
Pneumatiky jsou ve své cenové kategorii naprosto bezkonkurenční, na suchu, na mokru i ve sněhu se chovají naprosto stejně jako pneu typu continental nebo michelin, jediný rozdíl je, že jsou o něco hlučnější. Zatím na nich mám ujeto okolo 8 000 km a sjeli se z původních 9,5 mm na 8,5 mm, což znamená teoretickou životnost okolo 40 000 km, což je na zimní pneumatiky opravdu velmi slušné. Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 92 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 100 %, Hlučnost: 60 %, Sníh: 90 %, Led: 90 %, Koupil bych znovu: 100 %.
24. 9. 20222022-09-24 | Karel | Michelin Alpin 6 | | najeto: 26 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Tyto zimní pneumatiky mám zatím 2 sezóny a nemůžu si absolutně na nic stěžovat. Po přezutí se auto do zasněženého kopce chovalo jako 4x4 i když je jen 4x2. Opravdu strašně velký rozdíl třeba oproti pneu PIRELLI nebo Barum. Nebýt takto vysoké ceny, koupil bych je dříve. Do hor nepřekonatelné. Na dálnici i při vyšších rychlostech nad 130 km/h skvěle čitelné.“
Tyto zimní pneumatiky mám zatím 2 sezóny a nemůžu si absolutně na nic stěžovat. Po přezutí se auto do zasněženého kopce chovalo jako 4x4 i když je jen 4x2. Opravdu strašně velký rozdíl třeba oproti pneu PIRELLI nebo Barum. Nebýt takto vysoké ceny, koupil bych je dříve. Do hor nepřekonatelné. Na dálnici i při vyšších rychlostech nad 130 km/h skvěle čitelné. Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 93 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 80 %, Hlučnost: 90 %, Sníh: 100 %, Led: 100 %, Koupil bych znovu: 90 %.
30. 1. 20212021-01-30 | Peter | Goodyear UltraGrip Performance | 225 65 R17 | najeto: 15 000 km | způsob jízdy: klidný
„Mam ji na 2,5 tunovem Citroenu C5 v6 a prvni sezonu jsem to nepozoroval, ale jiz druhou sezonu na hnane naprave neudrzi auto v pozadovanem smeru na snehu a na ledu. Kdyz uz se utrhne, nejde to korekci plynu srovnat tak rychle, jako u Continentalu T80., UG8 a 9, nebo Nokianu. Mokro bych cekal taky mnohem lepsi trakci. Byt mam hmotnostni index v poradku, po roce se jiz na prednich gumach vytvorilo zplosteni a prava predni se vuci disku neustale protacela. Musel jsem na vyvazovacku hunter, aby to bylo lepsi. Pro vykonna tezka auta bych si ji znova nekoupil. Na nehnane naprave je ale diametralne odlisna, za dve sezony mi zadek a i jednou neujel. Mam zkusenost s UG 8 a 9, tak mam mozna proto vetsi ocekavani. “
Mam ji na 2,5 tunovem Citroenu C5 v6 a prvni sezonu jsem to nepozoroval, ale jiz druhou sezonu na hnane naprave neudrzi auto v pozadovanem smeru na snehu a na ledu. Kdyz uz se utrhne, nejde to korekci plynu srovnat tak rychle, jako u Continentalu T80., UG8 a 9, nebo Nokianu. Mokro bych cekal taky mnohem lepsi trakci. Byt mam hmotnostni index v poradku, po roce se jiz na prednich gumach vytvorilo zplosteni a prava predni se vuci disku neustale protacela. Musel jsem na vyvazovacku hunter, aby to bylo lepsi. Pro vykonna tezka auta bych si ji znova nekoupil. Na nehnane naprave je ale diametralne odlisna, za dve sezony mi zadek a i jednou neujel. Mam zkusenost s UG 8 a 9, tak mam mozna proto vetsi ocekavani. Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 60 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 60 %, Zpětná vazba: 80 %, Jízda na hraně: 40 %, Opotřebení: 40 %, Hlučnost: 100 %, Sníh: 60 %, Led: 30 %, Koupil bych znovu: 40 %.
27. 1. 20212021-01-27 | Marek | Hankook Winter i*cept RS2 W452 | 195 65 R15 | najeto: 5 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Koupil jsem po doježdění Barum Polaris 3 a Hankook se chová lépe hlavně na mokru. Gumy mají skvělý záběr a jsou poměrně tiché. Ani na sněhu se moc nezapíná ABS a gumy drží stopu. Při prudkém rozjíždění neprokluzují. Kolem 170km/h začínají plavat. Luxusní poměr cena/výkon.“
Koupil jsem po doježdění Barum Polaris 3 a Hankook se chová lépe hlavně na mokru. Gumy mají skvělý záběr a jsou poměrně tiché. Ani na sněhu se moc nezapíná ABS a gumy drží stopu. Při prudkém rozjíždění neprokluzují. Kolem 170km/h začínají plavat. Luxusní poměr cena/výkon. Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 96 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 80 %, Jízda na hraně: 80 %, Opotřebení: 100 %, Hlučnost: 100 %, Sníh: 100 %, Led: 100 %, Koupil bych znovu: 100 %.
Slovní recenze letních pneumatik na vůz Citroen C5
Continental PremiumContact 729. 5. 20232023-05-29 | Karel | Continental PremiumContact 7 | 215 55 R16 | najeto: 25 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Pneumatiky patří rozhodně k tomu nejlepšímu. Bohužel mají až extrémně měkkou směs a při ostřejší jízdě se pneumatika drolí a její životnost nepatří k nejlepším. Na druhou stranu díky měkké směsi drží jako přibité i na mokré vozovce, v tomto ohledu se může rovnat jedině s UNIROYAL nebo MICHELIN. Pro sportovní až agresivní jízdu rozhodně nejsou, tam má Continental SportContact. Aktuálně mám najeto 25 000 km a z původních 8 mm vzorku mám už jen 3,4 mm, takže max. životnost bude okolo 35 000 km, což je o cca 30% méně než MICHELIN.“
Pneumatiky patří rozhodně k tomu nejlepšímu. Bohužel mají až extrémně měkkou směs a při ostřejší jízdě se pneumatika drolí a její životnost nepatří k nejlepším. Na druhou stranu díky měkké směsi drží jako přibité i na mokré vozovce, v tomto ohledu se může rovnat jedině s UNIROYAL nebo MICHELIN. Pro sportovní až agresivní jízdu rozhodně nejsou, tam má Continental SportContact. Aktuálně mám najeto 25 000 km a z původních 8 mm vzorku mám už jen 3,4 mm, takže max. životnost bude okolo 35 000 km, což je o cca 30% méně než MICHELIN. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 81 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 90 %, Jízda na hraně: 60 %, Opotřebení: 60 %, Hlučnost: 80 %, Koupil bych znovu: 90 %.
8. 5. 20232023-05-08 | Karel | Uniroyal Rainsport 5 | 215 55 R16 | najeto: 35 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Za mě parádní pneumatiky. I když se asi nejedná o prémiovku, tak mile překvapily. Na vodě je znát, že to UNIROYAL opravdu umí. I při rakouském opravdu silném dešti držely jak přilepené, kam se na ně v tomto ohledu hrabou Michelin. Na suchu je to o něco horší, ale opět nic hrozného, na ultrasportovní jízdu to ale není. Škoda jen, že se poměrně rychle sjely, po 35 000 km bylo po nich, holt daň za měkkou směs ale zase žádná tragédie. Michelin ve vydržely 45 000 km. V rozměru 205/55 R16 to nemá moc smysl řešit, ale ve 215/55 R16 je cenový rozdíl oproti prémiovkám opravdu citelný. Rozhodně s nimi neuděláte chybu.“
Za mě parádní pneumatiky. I když se asi nejedná o prémiovku, tak mile překvapily. Na vodě je znát, že to UNIROYAL opravdu umí. I při rakouském opravdu silném dešti držely jak přilepené, kam se na ně v tomto ohledu hrabou Michelin. Na suchu je to o něco horší, ale opět nic hrozného, na ultrasportovní jízdu to ale není. Škoda jen, že se poměrně rychle sjely, po 35 000 km bylo po nich, holt daň za měkkou směs ale zase žádná tragédie. Michelin ve vydržely 45 000 km. V rozměru 205/55 R16 to nemá moc smysl řešit, ale ve 215/55 R16 je cenový rozdíl oproti prémiovkám opravdu citelný. Rozhodně s nimi neuděláte chybu. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 97 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 100 %, Opotřebení: 90 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 100 %.
7. 5. 20232023-05-07 | Karel | Michelin Primacy 4+ | 205 55 R16 | najeto: 10 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Naprosto skvělá pneumatika. Mám na porovnání PRIMACY 4+ a e.PRIMACY a rozdíl po všech stránkách neporovnatelný. PRIMACY 4+ drží jako přibité, ani při silném dešti jsem neměl pocit, že by pneumatiky měly ztratit trakci. Cena je samozřejmě o něco málo vyšší, ale kvalita je bezkonkurenční. Při rychlejší jízdě (nad 150 km/h) naprosto tiché a skvěle čitelné. Lze jen doporučit.“
Naprosto skvělá pneumatika. Mám na porovnání PRIMACY 4+ a e.PRIMACY a rozdíl po všech stránkách neporovnatelný. PRIMACY 4+ drží jako přibité, ani při silném dešti jsem neměl pocit, že by pneumatiky měly ztratit trakci. Cena je samozřejmě o něco málo vyšší, ale kvalita je bezkonkurenční. Při rychlejší jízdě (nad 150 km/h) naprosto tiché a skvěle čitelné. Lze jen doporučit. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 100 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 100 %, Opotřebení: 100 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 100 %.
4. 5. 20232023-05-04 | Karel | Michelin Pilot Sport 4 | 205 55 R16 | najeto: 24 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Pneumatiky jsou téměř po všech stránkách dokonalé. Skvěle drží na mokru i na suchu. Při sportovnější jízdě jsou naprosto špičkové, drží stopu a přilnavost je příkladná. Tichost je na stejné úrovni jako mé aktuální CONTINENTAL PREMIUMCONTACT 7, takže jedna z nejtišších. Má to ale jedno ALE a tím je životnost. Pneumatiky mi na CITROENU C5 vydržely 24 000 km, což je žalostně málo, na to, že se jedná prakticky o nejdražší pneumatiky, co se dají v tomto rozměru koupit, MICHELIN PRIMACY 4+ vydržely 49 000 km. Na okruh nebo pro někoho, kdo si opravdu potrpí na jízdních vlastnostech a spokojí se jen s tím nejlepším asi optimální, ale pro běžné ježdění je to zbytečný luxus.“
Pneumatiky jsou téměř po všech stránkách dokonalé. Skvěle drží na mokru i na suchu. Při sportovnější jízdě jsou naprosto špičkové, drží stopu a přilnavost je příkladná. Tichost je na stejné úrovni jako mé aktuální CONTINENTAL PREMIUMCONTACT 7, takže jedna z nejtišších. Má to ale jedno ALE a tím je životnost. Pneumatiky mi na CITROENU C5 vydržely 24 000 km, což je žalostně málo, na to, že se jedná prakticky o nejdražší pneumatiky, co se dají v tomto rozměru koupit, MICHELIN PRIMACY 4+ vydržely 49 000 km. Na okruh nebo pro někoho, kdo si opravdu potrpí na jízdních vlastnostech a spokojí se jen s tím nejlepším asi optimální, ale pro běžné ježdění je to zbytečný luxus. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 81 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 90 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 30 %, Hlučnost: 90 %, Koupil bych znovu: 70 %.
17. 11. 20222022-11-17 | Karel | Firestone Roadhawk | 215 55 R16 | najeto: 35 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Pneumatiky jsou průměrné, ničím mě nenadchly. Na suchu se chovají slušně, na mokru je to o dost horší. Při trošku rychlejším průjezdu zatáčky když bylo vlhko, pneumatiky ztratily trakci a auto šlo do smyku, u jiných pneumatik se mi to zatím nestalo. Nutno podotknout, že zatím jsem jezdil jen na Michelin, Continental, GoodYear a Bridgestone, ale chování těchto mě celkem nemile překvapilo. I 15 let staré Michelin Pilot Primacy s 3,5 mm vzorku držely na mokré vozovce lépe. Navíc po 4 letech jsou obě pneumatiky zpuchřelé a to je skladuji ve vyhřívané garáži, stejně jako ostatní pneumatiky. Na druhou stranu celkem dlouho vydrželi - cca 35 000 km a mají stále 3,5 mm vzorku a jízdní vlastnosti s těmito pneumatikami jsou prakticky pořád stejné jako s novými, takže alespoň něco, ale pokud občas jezdíte svižněji a rádi si nějakou zatáčku projedete rychleji, tyto pneumatiky bych nevolil. Hlavně nejsou ani o tolik levnější než prémiovky typu Michelin nebo Continental, takže raději příště připlatím 300 Kč na pneumatice a koupím nějaké pořádné.“
Pneumatiky jsou průměrné, ničím mě nenadchly. Na suchu se chovají slušně, na mokru je to o dost horší. Při trošku rychlejším průjezdu zatáčky když bylo vlhko, pneumatiky ztratily trakci a auto šlo do smyku, u jiných pneumatik se mi to zatím nestalo. Nutno podotknout, že zatím jsem jezdil jen na Michelin, Continental, GoodYear a Bridgestone, ale chování těchto mě celkem nemile překvapilo. I 15 let staré Michelin Pilot Primacy s 3,5 mm vzorku držely na mokré vozovce lépe. Navíc po 4 letech jsou obě pneumatiky zpuchřelé a to je skladuji ve vyhřívané garáži, stejně jako ostatní pneumatiky. Na druhou stranu celkem dlouho vydrželi - cca 35 000 km a mají stále 3,5 mm vzorku a jízdní vlastnosti s těmito pneumatikami jsou prakticky pořád stejné jako s novými, takže alespoň něco, ale pokud občas jezdíte svižněji a rádi si nějakou zatáčku projedete rychleji, tyto pneumatiky bych nevolil. Hlavně nejsou ani o tolik levnější než prémiovky typu Michelin nebo Continental, takže raději příště připlatím 300 Kč na pneumatice a koupím nějaké pořádné. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 71 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 60 %, Zpětná vazba: 80 %, Jízda na hraně: 40 %, Opotřebení: 80 %, Hlučnost: 90 %, Koupil bych znovu: 50 %.
17. 11. 20222022-11-17 | Karel | Tomket Sport | 215 55 R16 | najeto: 30 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Pneumatiky nejsou nejhorší, z čínských rozhodně patří k tomu nejlepšímu, ale srovnávat s pneu typu Continental nebo Michelin to nejde. Na suchu se chovají celkem slušně, na mokru to také není nejhorší, při ostřejší jízdě se projeví extrémně měkká bočnice a auto s pneumatikami dost plave. Co se týče hlučnosti, tak je to naprosto srovnatelné s Michelin. Poměrně rychle se ale sjely, po 30 000 km mají 2,5 mm vzorku a už je poměrně hodně znát, že jsou sjeté, takže letos skončily. Na vyvážejí se použilo 5x více závaží než na Michelin PRIMACY 4. Trochu jsem se nechal zlákat prvotními testy, ale jezdit se na nich dá, jen je potřeba se rozloučit s jakoukoliv sportovnější jízdou. Příště bych je asi už nevolil, cena je sice nižší než u prémiových pneu, ale tu jistotu a přesnost řízení mi nižší cena nevynahradí. Navíc i po vyvážení jsem cítil vibrace do volantu a v pneuservisu mi bylo řečeno, že je mírně křivý běhoun, ale že by se to mělo po nějakých kilometrech srovnat. Bohužel se tak stalo asi až po 5 000 km. Na ježdění ve městě jsou dostačující, ale pokud chcete kvalitní pneumatiky, na které se můžete spolehnout i na dálnicích, poohlédněte se po jiných než čínských.“
Pneumatiky nejsou nejhorší, z čínských rozhodně patří k tomu nejlepšímu, ale srovnávat s pneu typu Continental nebo Michelin to nejde. Na suchu se chovají celkem slušně, na mokru to také není nejhorší, při ostřejší jízdě se projeví extrémně měkká bočnice a auto s pneumatikami dost plave. Co se týče hlučnosti, tak je to naprosto srovnatelné s Michelin. Poměrně rychle se ale sjely, po 30 000 km mají 2,5 mm vzorku a už je poměrně hodně znát, že jsou sjeté, takže letos skončily. Na vyvážejí se použilo 5x více závaží než na Michelin PRIMACY 4. Trochu jsem se nechal zlákat prvotními testy, ale jezdit se na nich dá, jen je potřeba se rozloučit s jakoukoliv sportovnější jízdou. Příště bych je asi už nevolil, cena je sice nižší než u prémiových pneu, ale tu jistotu a přesnost řízení mi nižší cena nevynahradí. Navíc i po vyvážení jsem cítil vibrace do volantu a v pneuservisu mi bylo řečeno, že je mírně křivý běhoun, ale že by se to mělo po nějakých kilometrech srovnat. Bohužel se tak stalo asi až po 5 000 km. Na ježdění ve městě jsou dostačující, ale pokud chcete kvalitní pneumatiky, na které se můžete spolehnout i na dálnicích, poohlédněte se po jiných než čínských. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 69 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 80 %, Zpětná vazba: 40 %, Jízda na hraně: 60 %, Opotřebení: 60 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 50 %.
17. 11. 20222022-11-17 | Karel | Sailun Atrezzo ZSR | 215 55 R16 | najeto: 18 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Naprosto příšerné pneumatiky. Koupil jsem je jen z důvodu, že jsem píchl jedno kolo a nechtělo se mi na jednu sezónu kupovat novou drahou pneu, ale toto jsem opravdu nečekal. Oproti pneu KLEBER Dynaxer HP4 obrovský rozdíl. Na suchu to ještě relativně jde, ale zdůrazňuji RELATIVNĚ. Na mokru je to naprostá tragédie, absolutně nedrží a několikrát jsem málem vyletěl ze zatáčky, to co jsem naprosto v pohodě projížděl s KLEBER 70 km/h, jsem s těmito musel projíždět 40 km/h a i tak jsem si nepřipadal nijak bezpečně. Auto absolutně ztratilo schopnost držet stopu, při jakékoliv trošku sportovnější jízdě příšerné - ani na suchu nijak extra nedrží, prostě toto je naprostý odpad. Při brždění je nejvíce poznat, že jsou tyto pneu opravdu šrot. Při trošku razantnějším brždění se auto roztancuje a začne do toho mluvit ABS a to i když je sucho, na dálnici opravdu nebezpečná záležitost. Jako pozitivum beru to, že vydrželi asi 18 000 km a při vyhození měli asi 3 mm vzorku z původních 7 mm, rád jsem se jich zbavil. Jestli chcete na silnici přežít, těmto pneumatikám se vyhněte velkým obloukem.“
Naprosto příšerné pneumatiky. Koupil jsem je jen z důvodu, že jsem píchl jedno kolo a nechtělo se mi na jednu sezónu kupovat novou drahou pneu, ale toto jsem opravdu nečekal. Oproti pneu KLEBER Dynaxer HP4 obrovský rozdíl. Na suchu to ještě relativně jde, ale zdůrazňuji RELATIVNĚ. Na mokru je to naprostá tragédie, absolutně nedrží a několikrát jsem málem vyletěl ze zatáčky, to co jsem naprosto v pohodě projížděl s KLEBER 70 km/h, jsem s těmito musel projíždět 40 km/h a i tak jsem si nepřipadal nijak bezpečně. Auto absolutně ztratilo schopnost držet stopu, při jakékoliv trošku sportovnější jízdě příšerné - ani na suchu nijak extra nedrží, prostě toto je naprostý odpad. Při brždění je nejvíce poznat, že jsou tyto pneu opravdu šrot. Při trošku razantnějším brždění se auto roztancuje a začne do toho mluvit ABS a to i když je sucho, na dálnici opravdu nebezpečná záležitost. Jako pozitivum beru to, že vydrželi asi 18 000 km a při vyhození měli asi 3 mm vzorku z původních 7 mm, rád jsem se jich zbavil. Jestli chcete na silnici přežít, těmto pneumatikám se vyhněte velkým obloukem. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 34 %
Chování na suchu: 50 %, Chování na mokru: 20 %, Zpětná vazba: 20 %, Jízda na hraně: 10 %, Opotřebení: 30 %, Hlučnost: 90 %, Koupil bych znovu: 20 %.
24. 9. 20222022-09-24 | Karel | Pirelli Cinturato P7 | 215 55 R16 | najeto: 48 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Pneumatiky byly skvělé. Skvěle fungovaly jak na suché, tak na mokré vozovce. Při ostřejší jízdě nebyl sebemenší problém s trakcí. Na mokru také nebyly špatné, ale Michelin drželi o něco lépe. Vydrželi také poměrně dlouho - 48 000 km při střídání přední a zadní nápravy. V době, kdy jsem je kupoval stály o 800 Kč méně než nyní. Za takovouto cenu bych je asi už nevolil a vzal bych Michelin, které jsou přeci jen o něco málo lepší.“
Pneumatiky byly skvělé. Skvěle fungovaly jak na suché, tak na mokré vozovce. Při ostřejší jízdě nebyl sebemenší problém s trakcí. Na mokru také nebyly špatné, ale Michelin drželi o něco lépe. Vydrželi také poměrně dlouho - 48 000 km při střídání přední a zadní nápravy. V době, kdy jsem je kupoval stály o 800 Kč méně než nyní. Za takovouto cenu bych je asi už nevolil a vzal bych Michelin, které jsou přeci jen o něco málo lepší. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 93 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 80 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 100 %, Opotřebení: 90 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 80 %.
27. 7. 20222022-07-27 | Karel | Michelin Pilot Primacy | 215 55 R16 | najeto: 42 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Pneumatiky byly dodány s autem Citroen C5. Michelin vždy platilo za slušné pneumatiky a zde tomu není jinak. Na suchu drží jako přilepené, ani při jízdě na hraně neztrácí kontakt s vozovkou. Na mokru je to o něco horší, ale stále velmi slušné. Trochu mě ale překvapila hlučnost pneumatik, hučí o dost více než třeba pneumatiky Firestone, Uniroyal nebo nové Michelin PRIMACY 4. Spotřeba byla s těmito pneumatikami nepatrně vyšší cca o 0,2 l/100km oproti novým PRIMACY 4 Aktuálně mají najeto 42000 km při střídání po roce na přední a zadní nápravě a dezén je rovných 3,5 mm na všech čtyřech pneumatikách, takže více než slušné. Po postupném sjíždění jsem nezaznamenal sebemenší rozdíl v trakci, na mokru pořád stejně lehce nadprůměrné a na suchu skvělé.“
Pneumatiky byly dodány s autem Citroen C5. Michelin vždy platilo za slušné pneumatiky a zde tomu není jinak. Na suchu drží jako přilepené, ani při jízdě na hraně neztrácí kontakt s vozovkou. Na mokru je to o něco horší, ale stále velmi slušné. Trochu mě ale překvapila hlučnost pneumatik, hučí o dost více než třeba pneumatiky Firestone, Uniroyal nebo nové Michelin PRIMACY 4. Spotřeba byla s těmito pneumatikami nepatrně vyšší cca o 0,2 l/100km oproti novým PRIMACY 4 Aktuálně mají najeto 42000 km při střídání po roce na přední a zadní nápravě a dezén je rovných 3,5 mm na všech čtyřech pneumatikách, takže více než slušné. Po postupném sjíždění jsem nezaznamenal sebemenší rozdíl v trakci, na mokru pořád stejně lehce nadprůměrné a na suchu skvělé. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 81 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 70 %, Zpětná vazba: 90 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 90 %, Hlučnost: 50 %, Koupil bych znovu: 80 %.
27. 7. 20222022-07-27 | Karel | Michelin Primacy 4 | 215 55 R16 | najeto: 52 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Je jen málo lepších pneumatik, skvěle drží prakticky za všech podmínek - sucho, vlhko, mokro, prostě super. Při hustém dešti na dálnici jsem nikdy neměl pocit, že by měla pneumatika ztrácet trakci. Velmi mě překvapila tichost, více než slušné. Auto s nimi krásně drží i při vyšších rychlostech na německých dálnicích (150 km/h+) a stále si zachovávají svojí tichost. Škoda jen vyšší ceny.“
Je jen málo lepších pneumatik, skvěle drží prakticky za všech podmínek - sucho, vlhko, mokro, prostě super. Při hustém dešti na dálnici jsem nikdy neměl pocit, že by měla pneumatika ztrácet trakci. Velmi mě překvapila tichost, více než slušné. Auto s nimi krásně drží i při vyšších rychlostech na německých dálnicích (150 km/h+) a stále si zachovávají svojí tichost. Škoda jen vyšší ceny. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 91 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 80 %, Zpětná vazba: 80 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 100 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 90 %.
27. 7. 20222022-07-27 | Karel | Uniroyal Rainsport 3 | 215 55 R16 | najeto: 35 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Asi nejlepší pneumatiky do deště, na mokru drží opravdu neuvěřitelně, ani nejdražší Michelin PRIMACY 4+ takto dobře nedržely. Na suchu prakticky stejné jako Michelin PRIMACY 4, takže také více než dobré. Při jízdě neslyšné, tichost je zde opravdu na špičkové úrovni, hluk se od pneu začal linout až od 180 km/h+. Jen mě mrzí, že tolik nevydržely - po 35 000 km se dostaly na hraničních 1,7 mm, samozřejmě po přehazování mezi nápravami po 1 roce pro rovnoměrné sjetí všech 4 kol. A také je dobré čas od času zkontrolovat tlak, při jízdě se u těchto pneu hned poznalo, že tlak není OK. Cena také poměrně příznivá. Jinak ten, kdo zde psal, že jsou to nejhorší pneu, co kdy měl, tak ať si pneumatiky nejdříve koupí a potom píše recenze, protože to, co ten daný člověk kritizuje ostatní jen chválí.“
Asi nejlepší pneumatiky do deště, na mokru drží opravdu neuvěřitelně, ani nejdražší Michelin PRIMACY 4+ takto dobře nedržely. Na suchu prakticky stejné jako Michelin PRIMACY 4, takže také více než dobré. Při jízdě neslyšné, tichost je zde opravdu na špičkové úrovni, hluk se od pneu začal linout až od 180 km/h+. Jen mě mrzí, že tolik nevydržely - po 35 000 km se dostaly na hraničních 1,7 mm, samozřejmě po přehazování mezi nápravami po 1 roce pro rovnoměrné sjetí všech 4 kol. A také je dobré čas od času zkontrolovat tlak, při jízdě se u těchto pneu hned poznalo, že tlak není OK. Cena také poměrně příznivá. Jinak ten, kdo zde psal, že jsou to nejhorší pneu, co kdy měl, tak ať si pneumatiky nejdříve koupí a potom píše recenze, protože to, co ten daný člověk kritizuje ostatní jen chválí. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 94 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 100 %, Opotřebení: 70 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 90 %.
22. 2. 20222022-02-22 | Marek | Barum Bravuris 3 HM | 195 65 R15 | najeto: 30 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Koupil jsem na rok starých Bravurisech 3 auto. Hned první léto jsem poprvé (a s těmihle gumami rozhodně ne naposledy) zažil aquaplaning. Naprosto otřesný zážitek na mokru. Na suchu to ze začátku bylo přijatelné, ovšem po cca 3 letech se prakticky nedalo ani na suchu rozjet bez prohrábnutí, jízda byla za mě regulerně nebezpečná. Naštěstí se to celkem rychle sjelo (cca 30 tisíc). Jedinou relativně výhodou bylo, že na suchu byly poměrně tiché. Na mokru pořád voda mlátila do podběhů (s žádnými jinými gumami jsem tohle nezažil ani na stejném autě). Po lehce podprůměrné zkušenosti se zimními Barumkami už tohle nikdy neobuju. Jako náhradu jsem koupil Hankook za podobnou cenu a výsledek je o mnoho lepší ve všech směrech.“
Koupil jsem na rok starých Bravurisech 3 auto. Hned první léto jsem poprvé (a s těmihle gumami rozhodně ne naposledy) zažil aquaplaning. Naprosto otřesný zážitek na mokru. Na suchu to ze začátku bylo přijatelné, ovšem po cca 3 letech se prakticky nedalo ani na suchu rozjet bez prohrábnutí, jízda byla za mě regulerně nebezpečná. Naštěstí se to celkem rychle sjelo (cca 30 tisíc). Jedinou relativně výhodou bylo, že na suchu byly poměrně tiché. Na mokru pořád voda mlátila do podběhů (s žádnými jinými gumami jsem tohle nezažil ani na stejném autě). Po lehce podprůměrné zkušenosti se zimními Barumkami už tohle nikdy neobuju. Jako náhradu jsem koupil Hankook za podobnou cenu a výsledek je o mnoho lepší ve všech směrech. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 34 %
Chování na suchu: 40 %, Chování na mokru: 10 %, Zpětná vazba: 30 %, Jízda na hraně: 20 %, Opotřebení: 50 %, Hlučnost: 80 %, Koupil bych znovu: 10 %.
7. 11. 20192019-11-07 | Michal | FULLWAY HP108 | 245 45 R18 | najeto: 5 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Zpočátku se zdály být dobré, nejsem žádný střelec, tak se zdálo, že jsem koupil (přes internet) dobře. Ale po najetí cca 5 tis. km začlo auto vibrovat. Mám Citroen C 5 s hydraulickým pérováním, které toho hodně "pochytá", takže vibrace byly dost silné, myslel jsem, že spadlo závaží. V pneuservisu mi však sdělili, že jedna pneu vyvážit nelze, protože je úplně oválná, druhá je tak na hraně. Reklamoval jsem u Tomketu, ale vyběhli se mnou. Nejprve nereagovali vůbec, po urgenci pak požadovali spoustu úkonů, vyplnit formuláře, pneu zabalit atd. Když jsem namítal, že to není v souladu se zákonem poslali mě do svého pneuservisu, kde reklamaci posoudí. Byl jsem u vyvažování přítomen, když jsem upozorňoval mechanika na to jak viditelně pneu hází, tak mě vykázal z místnosti.Pak mi dali papír, že pneu jsou v pořádku. Po zhodnocení situace, kdybych se musel soudit, platit znalecké posudky a pod. jsem to vzdal a koupil osvědčené Goodyearky. Skutečně "kvalitní" gumy a ještě "kvalitnější" jednání!!!“
Zpočátku se zdály být dobré, nejsem žádný střelec, tak se zdálo, že jsem koupil (přes internet) dobře. Ale po najetí cca 5 tis. km začlo auto vibrovat. Mám Citroen C 5 s hydraulickým pérováním, které toho hodně "pochytá", takže vibrace byly dost silné, myslel jsem, že spadlo závaží. V pneuservisu mi však sdělili, že jedna pneu vyvážit nelze, protože je úplně oválná, druhá je tak na hraně. Reklamoval jsem u Tomketu, ale vyběhli se mnou. Nejprve nereagovali vůbec, po urgenci pak požadovali spoustu úkonů, vyplnit formuláře, pneu zabalit atd. Když jsem namítal, že to není v souladu se zákonem poslali mě do svého pneuservisu, kde reklamaci posoudí. Byl jsem u vyvažování přítomen, když jsem upozorňoval mechanika na to jak viditelně pneu hází, tak mě vykázal z místnosti.Pak mi dali papír, že pneu jsou v pořádku. Po zhodnocení situace, kdybych se musel soudit, platit znalecké posudky a pod. jsem to vzdal a koupil osvědčené Goodyearky. Skutečně "kvalitní" gumy a ještě "kvalitnější" jednání!!! Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 0 %
25. 4. 20182018-04-25 | Luděk Nejedlý | Falken Ziex ZE914A Ecorun | 215 55 R16 | najeto: 15 000 km | způsob jízdy: klidný
„Jako nové byly tyto Falkeny vynikající, tiché, měkké, jízda byla radost. To vydrželo 1 sezónu (cca 5000 km) Pak se začaly zhoršovat (výrazný úbytek vzorku a s tím souvisela vyšší hlučnost a horší chování pneu především za sucha). Po necelých 15.000 km je musím vyhodit, vzorek uprostřed 1,6 na nejvíc opotřebovaném kole, ostatní na tom nejsou o moc lépe. Na bocích kol bych 1,6 ani nenašel. Jezdím s C5 Break takže je to trochu těžší auto, čekal bych ale aspoň 20-25.000 km zvlášť, když jezdím v podstatě dle předpisů a "na spotřebu".“
Jako nové byly tyto Falkeny vynikající, tiché, měkké, jízda byla radost. To vydrželo 1 sezónu (cca 5000 km) Pak se začaly zhoršovat (výrazný úbytek vzorku a s tím souvisela vyšší hlučnost a horší chování pneu především za sucha). Po necelých 15.000 km je musím vyhodit, vzorek uprostřed 1,6 na nejvíc opotřebovaném kole, ostatní na tom nejsou o moc lépe. Na bocích kol bych 1,6 ani nenašel. Jezdím s C5 Break takže je to trochu těžší auto, čekal bych ale aspoň 20-25.000 km zvlášť, když jezdím v podstatě dle předpisů a "na spotřebu". Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 48 %
Chování na suchu: 70 %, Chování na mokru: 70 %, Zpětná vazba: 50 %, Opotřebení: 20 %, Hlučnost: 70 %, Koupil bych znovu: 10 %.