Test zimních pneumatik 165/70 R13
Testy, recenze a názory na pneumatiky v rozměru 165/70 R13. Při výběru pneumatik na vaše vozidlo vždy respektujte rozměr, který máte uvedený ve vašem technickém průkazu. Pokud byste vybrali pneumatiky nepovolného rozměru, v lepším případě budete mít problémy na STK. V horším případě pneumatiky nepůjdou na vaše vozidlo namontovat, případně se negativně ovlivní jeho jízdní vlastnosti. Testy pneumatiky v rozměru 165/70 R13 pocházejí od našich uživatelů, kteří byli ochotni se podělit se svými názory veřejně. Těchto testů pneumatik si velice vážíme.
Slovní recenze zimních pneumatik v rozměru 165/70 R13
Vraník PROTEKTOR HPL11. 1. 20242024-01-11 | Marcel | Vraník PROTEKTOR HPL | Škoda Felicia | najeto: 28 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Pokud jezdite tak, jak to okolnosti dovoli, myslim ze je to vyborna volba za skvelou cenu, na vyssi rychlosti to ale neni, pak auto plave a jsou dost slyset. Nekdo vam tam pise, ze na nich najel 120 000 km, no to bych chtel videt, to se asi jen vznasel. Hodne zavisi na tom, jak mate tezke auto, jsou to prece jen protektory, takze vykon je naprosto adekvatni a hodne dobry, na snih a brecku super. Pokud gumy nesundavate, menite jen auto jako ja a projedete se na tom v lete za mokra, tak vezte, ze zadna hitparada to neni, ale jsou rozhodne i horsi. Koupil jsem je znova, protoze aby se mi libil dezen a smes, nic lepsiho jsem v mem rozmeru nepotkal. Nokiany by byly lepsi, kdyby se vyrabely. Co se zivotnosti tyka, tak nejakych 20-25 tisic udelaji, aby na ne byl spoleh, pak uz to nema ten drapak, kterej je do snehu potreba. A protoze bydlim pod Opicima Horama, je to uplne jiny Tchibo nez treba HK, PU, tady v zime nevite, co bude rano... Taky je fakt, ze jsem se na tom jednou rozjel do kopce na mokrym (!!) lede, to bylo prekvapeni, prijemne. To jsem fakt necekal. Pokud hledate dobrou zimni gumu na 2 sezony a najezd do 30 tis. km tak muzu jen doporucit!“
Pokud jezdite tak, jak to okolnosti dovoli, myslim ze je to vyborna volba za skvelou cenu, na vyssi rychlosti to ale neni, pak auto plave a jsou dost slyset. Nekdo vam tam pise, ze na nich najel 120 000 km, no to bych chtel videt, to se asi jen vznasel. Hodne zavisi na tom, jak mate tezke auto, jsou to prece jen protektory, takze vykon je naprosto adekvatni a hodne dobry, na snih a brecku super. Pokud gumy nesundavate, menite jen auto jako ja a projedete se na tom v lete za mokra, tak vezte, ze zadna hitparada to neni, ale jsou rozhodne i horsi. Koupil jsem je znova, protoze aby se mi libil dezen a smes, nic lepsiho jsem v mem rozmeru nepotkal. Nokiany by byly lepsi, kdyby se vyrabely. Co se zivotnosti tyka, tak nejakych 20-25 tisic udelaji, aby na ne byl spoleh, pak uz to nema ten drapak, kterej je do snehu potreba. A protoze bydlim pod Opicima Horama, je to uplne jiny Tchibo nez treba HK, PU, tady v zime nevite, co bude rano... Taky je fakt, ze jsem se na tom jednou rozjel do kopce na mokrym (!!) lede, to bylo prekvapeni, prijemne. To jsem fakt necekal. Pokud hledate dobrou zimni gumu na 2 sezony a najezd do 30 tis. km tak muzu jen doporucit! Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 84 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 80 %, Zpětná vazba: 60 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 80 %, Hlučnost: 80 %, Sníh: 100 %, Led: 90 %, Koupil bych znovu: 90 %.
14. 12. 20222022-12-14 | Luděk | Vraník PROTEKTOR HPL | Škoda Felicia | najeto: 15 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Prořežou se az na asfalt, jezdim hodně na hory a jsou bezkonkurenční.“
Prořežou se az na asfalt, jezdim hodně na hory a jsou bezkonkurenční. Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 92 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 100 %, Opotřebení: 70 %, Hlučnost: 60 %, Sníh: 100 %, Led: 100 %, Koupil bych znovu: 100 %.
7. 1. 20222022-01-07 | Benjamin | Sava Eskimo S3 Plus | Škoda Felicia | najeto: 15 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Za mě jednoznačně skvělá pneumatika. Používám již třetí sadu (vše na Felicii 165/70 R13) a nekoupil bych jinou. Na sněhu a mokru je jednoznačně skvělá. Nová guma je velice příjemná na klidnější jízdu. Vzhledem k hodně "traktorovitému" vzorku je nová měkká guma velice příjemná na malých nerovnostech a tlumí otřesy přenášené do auta. Bohužel naopak boční vítr, nebo vyjeté koleje umí s autem trochu hýbat. Je to prostě taková jízda na gelu. Neskutečně přilnavá, k neutržení, ale hodně měkká. Prostě ideální opravdu hlavně na sníh a led. Bez problému jsem projel i horské lesní cesty, kde jsem jel víc břichem po sněhu, než po gumách :-) Na autě mám obuté celoročně, poněvadž v létě používám primárně druhé auto. Nicméně i tak za těchto podmínek guma velice rychle stárne. Tvrdne a sjíždí se. Jízda se stává hlučnější a tvrdší a přilnavost klesá. Takže za 3 roky měním vždy za novou sadu. Nájezd za 3 roky cca 15.000 km (z toho cca 3.000 v létě) - přední vzorek 4mm při výměně. Nicméně za mě furt lepší každé 3 roky hodit nové a osvědčené gumy za pár korun, než zkoušet investovat do dražších, které po čase taky zestárnou - ikdyž třeba později. PS: Souhlasím s ostatními recenzenty, že na jiném autě se mohou chovat stejné gumy úplně jinak! Proto v recenzích vždy koukám na rozměr pneu a částečně na hmotnost auta.“
Za mě jednoznačně skvělá pneumatika. Používám již třetí sadu (vše na Felicii 165/70 R13) a nekoupil bych jinou. Na sněhu a mokru je jednoznačně skvělá. Nová guma je velice příjemná na klidnější jízdu. Vzhledem k hodně "traktorovitému" vzorku je nová měkká guma velice příjemná na malých nerovnostech a tlumí otřesy přenášené do auta. Bohužel naopak boční vítr, nebo vyjeté koleje umí s autem trochu hýbat. Je to prostě taková jízda na gelu. Neskutečně přilnavá, k neutržení, ale hodně měkká. Prostě ideální opravdu hlavně na sníh a led. Bez problému jsem projel i horské lesní cesty, kde jsem jel víc břichem po sněhu, než po gumách :-) Na autě mám obuté celoročně, poněvadž v létě používám primárně druhé auto. Nicméně i tak za těchto podmínek guma velice rychle stárne. Tvrdne a sjíždí se. Jízda se stává hlučnější a tvrdší a přilnavost klesá. Takže za 3 roky měním vždy za novou sadu. Nájezd za 3 roky cca 15.000 km (z toho cca 3.000 v létě) - přední vzorek 4mm při výměně. Nicméně za mě furt lepší každé 3 roky hodit nové a osvědčené gumy za pár korun, než zkoušet investovat do dražších, které po čase taky zestárnou - ikdyž třeba později. PS: Souhlasím s ostatními recenzenty, že na jiném autě se mohou chovat stejné gumy úplně jinak! Proto v recenzích vždy koukám na rozměr pneu a částečně na hmotnost auta. Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 87 %
Chování na suchu: 70 %, Chování na mokru: 90 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 80 %, Opotřebení: 60 %, Hlučnost: 100 %, Sníh: 100 %, Led: 80 %, Koupil bych znovu: 100 %.
4. 3. 20202020-03-04 | G. Burget | Tomket SNOWROAD PRO 3 | Škoda Felicia | způsob jízdy: průměrný
„Super guma za málo peněz“
Super guma za málo peněz Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 76 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 80 %, Zpětná vazba: 90 %, Jízda na hraně: 60 %, Opotřebení: 60 %, Hlučnost: 70 %, Led: 60 %, Koupil bych znovu: 100 %.
28. 9. 20182018-09-28 | Irek | Zeetex WP1000 | Ford Fiesta | najeto: 4 000 km | způsob jízdy: klidný
„Dobré pneumatiky na mokrých a suchých cestách, dobře se chovají i ve sněhu a na ledě. Trochu horší to bylo na mazlavémé blátě. Je potřeba být opatrný zejména při vysokých rychlostech a v zatáčkách, aby neuklouzly. Ale žádná tragédie. Je zajímavé, že při teplotách nad 10 stupňů se jim dost zhoršily vlastnosti. Takže doporučuji spíš na klidou jízdu a opravdu jen na zimu.“
Dobré pneumatiky na mokrých a suchých cestách, dobře se chovají i ve sněhu a na ledě. Trochu horší to bylo na mazlavémé blátě. Je potřeba být opatrný zejména při vysokých rychlostech a v zatáčkách, aby neuklouzly. Ale žádná tragédie. Je zajímavé, že při teplotách nad 10 stupňů se jim dost zhoršily vlastnosti. Takže doporučuji spíš na klidou jízdu a opravdu jen na zimu. Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 66 %
Chování na suchu: 80 %, Chování na mokru: 70 %, Zpětná vazba: 90 %, Jízda na hraně: 50 %, Opotřebení: 40 %, Hlučnost: 80 %, Koupil bych znovu: 50 %.
12. 5. 20152015-05-12 | Peter Zvolan | Kormoran Snowpro B2 | Daewoo Kalos | najeto: 15 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Velice dobré jízdní vlastnosti na horách ve aněhu ,nevadí ani vŠší vrstvy ani čěrstvý!Poměr cena-vlastnosti,neskutečný výkon do drsných zimních podmínek.“
Velice dobré jízdní vlastnosti na horách ve aněhu ,nevadí ani vŠší vrstvy ani čěrstvý!Poměr cena-vlastnosti,neskutečný výkon do drsných zimních podmínek. Test zimních pneumatikCelkové hodnocení: 73 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 40 %, Zpětná vazba: 70 %, Jízda na hraně: 60 %, Opotřebení: 100 %, Hlučnost: 50 %, Koupil bych znovu: 100 %.