Test letních pneumatik 185/60 R15
Testy, recenze a názory na pneumatiky v rozměru 185/60 R15. Při výběru pneumatik na vaše vozidlo vždy respektujte rozměr, který máte uvedený ve vašem technickém průkazu. Pokud byste vybrali pneumatiky nepovolného rozměru, v lepším případě budete mít problémy na STK. V horším případě pneumatiky nepůjdou na vaše vozidlo namontovat, případně se negativně ovlivní jeho jízdní vlastnosti. Testy pneumatiky v rozměru 185/60 R15 pocházejí od našich uživatelů, kteří byli ochotni se podělit se svými názory veřejně. Těchto testů pneumatik si velice vážíme.
Slovní recenze letních pneumatik v rozměru 185/60 R15
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 528. 1. 20242024-01-28 | Lukáš Modrý | Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 | Ford S Max | najeto: 23 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Při koupi jsem si myslel, dle vzhledu, že je to již použitá pneumatika. Zašedlá, bez typické vůně nové gumy. Přitom datum výroby bylo asi tři měsíce před koupí, výroba Německo. Jízdní vlastnosti na mokru zoufalé. Po ujetí 23.000 km byly sjeté, guma se drolila! Nejsem žádný závodník, jezdím klidně. Za svoji 45 letou karieru jsem nezažil nic horšího! Rozměr: 235 /45 18 Mám od stejné značky i zimní pneu, a jsem s nimi nadmíru spokojen. “
Při koupi jsem si myslel, dle vzhledu, že je to již použitá pneumatika. Zašedlá, bez typické vůně nové gumy. Přitom datum výroby bylo asi tři měsíce před koupí, výroba Německo. Jízdní vlastnosti na mokru zoufalé. Po ujetí 23.000 km byly sjeté, guma se drolila! Nejsem žádný závodník, jezdím klidně. Za svoji 45 letou karieru jsem nezažil nic horšího! Rozměr: 235 /45 18 Mám od stejné značky i zimní pneu, a jsem s nimi nadmíru spokojen. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 50 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 20 %, Zpětná vazba: 90 %, Jízda na hraně: 80 %, Opotřebení: 10 %, Koupil bych znovu: 10 %.
20. 10. 20232023-10-20 | Vojtěch Čermák | Kumho Ecsta HS52 | Škoda Fabia | najeto: 87 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Tyto pneu(originál škoda auto)u Fabie III TSI combi,jsou na vysoké úrovni.Pneu vyrobené r.v.2017,nasazené na vozidlo r.v.2018 při kontrole v roce 2023 s nájezdem 87t.km(dálnice,měst.provoz,terén) přední pneu sjeté běžným způsobem provozu,zadní pneu ve velmi dobrém stavu. Pro další letní období je opět použiji.“
Tyto pneu(originál škoda auto)u Fabie III TSI combi,jsou na vysoké úrovni.Pneu vyrobené r.v.2017,nasazené na vozidlo r.v.2018 při kontrole v roce 2023 s nájezdem 87t.km(dálnice,měst.provoz,terén) přední pneu sjeté běžným způsobem provozu,zadní pneu ve velmi dobrém stavu. Pro další letní období je opět použiji. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 92 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 90 %, Zpětná vazba: 90 %, Opotřebení: 80 %, Hlučnost: 90 %, Koupil bych znovu: 100 %.
15. 10. 20232023-10-15 | Sten | Dunlop Sport BluResponse | Volkswagen Polo | najeto: 35 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Po všech stránkách jízdních vlastností zcela perfektní pneumatiky, ale nevydrží déle než 3 sezóny. Koupil jsem je dvakrát, právě kvůli skvělým vlastnostem, ale to opotřebení je až katastrofické a na konci 3. sezóny už jde trošku o kejhák. Objevují se praskliny na dezénu na hnané nápravě. Proto, ačkoli jsem je koupil 2x po sobě, bych je po třetí už nekoupil.“
Po všech stránkách jízdních vlastností zcela perfektní pneumatiky, ale nevydrží déle než 3 sezóny. Koupil jsem je dvakrát, právě kvůli skvělým vlastnostem, ale to opotřebení je až katastrofické a na konci 3. sezóny už jde trošku o kejhák. Objevují se praskliny na dezénu na hnané nápravě. Proto, ačkoli jsem je koupil 2x po sobě, bych je po třetí už nekoupil. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 77 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 100 %, Opotřebení: 20 %, Hlučnost: 80 %, Koupil bych znovu: 40 %.
26. 3. 20232023-03-26 | Petr Sýkora | Michelin Primacy 4 | Škoda Fabia | najeto: 2 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Pneu mě oproti předchozím Barumkám doslova posadili na zadek. Něco neskutečného jak lepší pneumatiky nejen, že mají lepší grip, ovladatelnost a pohotove reakce a chování, ale drasticky se zlepší i zpětná vazba jako bych měl jiný podvozek. Cítím každý kamínek na silnici, každý výmol, to je asi jediné co bych těmto pneumatikám vytknul, že jsou velmi tvrdé (mám 185/60 r15 XL) tzn. zesílené bočnice a předchozí Barumky tlumily díry lépe. Narozdíl od Barum ale Michelin Primacy 4 (pozor na eco, ty nebrat, ty jsou dělané na valivý odpor na úkor ostatních vlastností) na suché silnici prakticky nehlučí to byl hlavní důvod pořízení, Fabia combi nemá moc dobré odhlučnění a na Barumkách jsem měl pocit vadného zadního ložiska a velký prázdný kufr to ještě umocňuje. Zatím jsem neměl možnost je projet víc jak na 160km/h časem to doženu :-) každopadné do těch 160 prakticky nejdou utrhnout, i když už jedu na hraně, pneu se pomalinku sune ven ze stopy, posune se ale velmi čitelně plynule bez poskakování nebo škubnutí o 10cm, takže vím, že jedu hranu, stále ale drží a drží a to jak suchu, tak na mokru, zesílené bočnice mi navíc pomáhají v okamžité reakci na povely a auto se s nimi v zatáčce vůbec nevlní (narozdíl od Barumek), daň za to je ovšem malinko komfort, cítítě pod zadkem jakoukoli díru, výmol, štěrk apod. Kdo má rád sportovní jízdu, tak za mě tyto jsou jasnou volbou. Michelin Primacy 4 185/60 XL jsou za mě nejlepší pneu pro velmi svižnou jízdu nad hranicí zákona bez toho, aniž bych se bál nebo neměl 100% jistotu bezpečnosti. Tiché, čitelné, ovladatelné s okažitou reakcí, bohužel milinko tvrdé, to je ale dobře pro zpětnou vazbu. Na důchodcovské ježdění naprostá zbytečnost, takže pokud jezdíte jak jak banáni, není to pneu pro vás, nějaké Barumky nebo Nexeny podle mého udělají lepší službu za menší cenu. Já jezdím jak kanál a za mě a pro mě jsou to naprosto úžasné pneu. Co se vzorku týče, překvapilo mě, že dezén má nízký profil cca 6,5mm ale po ujetí 2000km má pořád 6,5 tak uvídíme :-)“
Pneu mě oproti předchozím Barumkám doslova posadili na zadek. Něco neskutečného jak lepší pneumatiky nejen, že mají lepší grip, ovladatelnost a pohotove reakce a chování, ale drasticky se zlepší i zpětná vazba jako bych měl jiný podvozek. Cítím každý kamínek na silnici, každý výmol, to je asi jediné co bych těmto pneumatikám vytknul, že jsou velmi tvrdé (mám 185/60 r15 XL) tzn. zesílené bočnice a předchozí Barumky tlumily díry lépe. Narozdíl od Barum ale Michelin Primacy 4 (pozor na eco, ty nebrat, ty jsou dělané na valivý odpor na úkor ostatních vlastností) na suché silnici prakticky nehlučí to byl hlavní důvod pořízení, Fabia combi nemá moc dobré odhlučnění a na Barumkách jsem měl pocit vadného zadního ložiska a velký prázdný kufr to ještě umocňuje. Zatím jsem neměl možnost je projet víc jak na 160km/h časem to doženu :-) každopadné do těch 160 prakticky nejdou utrhnout, i když už jedu na hraně, pneu se pomalinku sune ven ze stopy, posune se ale velmi čitelně plynule bez poskakování nebo škubnutí o 10cm, takže vím, že jedu hranu, stále ale drží a drží a to jak suchu, tak na mokru, zesílené bočnice mi navíc pomáhají v okamžité reakci na povely a auto se s nimi v zatáčce vůbec nevlní (narozdíl od Barumek), daň za to je ovšem malinko komfort, cítítě pod zadkem jakoukoli díru, výmol, štěrk apod. Kdo má rád sportovní jízdu, tak za mě tyto jsou jasnou volbou. Michelin Primacy 4 185/60 XL jsou za mě nejlepší pneu pro velmi svižnou jízdu nad hranicí zákona bez toho, aniž bych se bál nebo neměl 100% jistotu bezpečnosti. Tiché, čitelné, ovladatelné s okažitou reakcí, bohužel milinko tvrdé, to je ale dobře pro zpětnou vazbu. Na důchodcovské ježdění naprostá zbytečnost, takže pokud jezdíte jak jak banáni, není to pneu pro vás, nějaké Barumky nebo Nexeny podle mého udělají lepší službu za menší cenu. Já jezdím jak kanál a za mě a pro mě jsou to naprosto úžasné pneu. Co se vzorku týče, překvapilo mě, že dezén má nízký profil cca 6,5mm ale po ujetí 2000km má pořád 6,5 tak uvídíme :-) Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 96 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 90 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 100 %, Opotřebení: 90 %, Hlučnost: 90 %, Koupil bych znovu: 100 %.
13. 4. 20202020-04-13 | Petr Želinský | Bridgestone Turanza T001 Evo | Dacia Sandero | najeto: 90 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Zatím nejlepší pneu, kterou jsem na autě měl. Jezdím na hraně, takže gumy opotřebuji do 15000 kilometrů max. Na vodě i ve 180km/h s novým vzorkem drží, jak přibitá. Na okreskách o 10 až 30% lepší směrová stabilita, než jakákoliv konkurence. “
Zatím nejlepší pneu, kterou jsem na autě měl. Jezdím na hraně, takže gumy opotřebuji do 15000 kilometrů max. Na vodě i ve 180km/h s novým vzorkem drží, jak přibitá. Na okreskách o 10 až 30% lepší směrová stabilita, než jakákoliv konkurence. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 86 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 100 %, Opotřebení: 30 %, Hlučnost: 70 %, Koupil bych znovu: 100 %.
8. 11. 20162016-11-08 | Petr Dolezal | Bridgestone Ecopia EP150 | Škoda Rapid | najeto: 50 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Pneumatika je sice ekonomická a ekologická ale chování na mokru je vážně nebezpečné. Jakmile se dostanete za hranu, nezbývá moc možností.“
Pneumatika je sice ekonomická a ekologická ale chování na mokru je vážně nebezpečné. Jakmile se dostanete za hranu, nezbývá moc možností. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 50 %
Chování na suchu: 70 %, Chování na mokru: 30 %, Zpětná vazba: 70 %, Jízda na hraně: 20 %, Opotřebení: 60 %, Hlučnost: 90 %, Koupil bych znovu: 10 %.
31. 10. 20162016-10-31 | Vojtěch Němec | Riken All Star 2 | Škoda Rapid | najeto: 15 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Bohužel, letní mě zklamaly. Nekoupil bych znovu. Zimní jsou ovšem bezkonkurenční.“
Bohužel, letní mě zklamaly. Nekoupil bych znovu. Zimní jsou ovšem bezkonkurenční. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 36 %
Chování na suchu: 50 %, Chování na mokru: 30 %, Zpětná vazba: 30 %, Jízda na hraně: 20 %, Opotřebení: 20 %, Hlučnost: 80 %, Koupil bych znovu: 20 %.
12. 5. 20152015-05-12 | Béza | Kleber Dynaxer HP2 | Volvo V40 | najeto: 25 000 km | způsob jízdy: průměrný
„rychlé opotřebení “
rychlé opotřebení Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 51 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 50 %, Zpětná vazba: 40 %, Jízda na hraně: 40 %, Opotřebení: 10 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 20 %.
7. 5. 20142014-05-07 | Petr S. | Pirelli Cinturato P1 Verde | Renault Clio | najeto: 5 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Docela v pohodě, doporučuji.“
Docela v pohodě, doporučuji. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 77 %
Chování na suchu: 80 %, Chování na mokru: 70 %, Zpětná vazba: 80 %, Jízda na hraně: 80 %, Opotřebení: 70 %, Hlučnost: 80 %, Koupil bych znovu: 80 %.