Test letních pneumatik 195/55 R15
Testy, recenze a názory na pneumatiky v rozměru 195/55 R15. Při výběru pneumatik na vaše vozidlo vždy respektujte rozměr, který máte uvedený ve vašem technickém průkazu. Pokud byste vybrali pneumatiky nepovolného rozměru, v lepším případě budete mít problémy na STK. V horším případě pneumatiky nepůjdou na vaše vozidlo namontovat, případně se negativně ovlivní jeho jízdní vlastnosti. Testy pneumatiky v rozměru 195/55 R15 pocházejí od našich uživatelů, kteří byli ochotni se podělit se svými názory veřejně. Těchto testů pneumatik si velice vážíme.
Slovní recenze letních pneumatik v rozměru 195/55 R15
Continental EcoContact 611. 4. 20232023-04-11 | Karel | Continental EcoContact 6 | Škoda Roomster | najeto: 20 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Mohu EcoContact 6 porovnávat s PremiumContact 5, který jsem měl předtím. Bohužel řadu PremiumContact v rozměru 195/55 R15 už Continental nevyrábí. EcoContact je proti PremiumContact doslova bláto. Na suchu by se ještě s přivřením oka nechaly jízdní vlastnosti srovnat, ale ve velkém dešti si občas netroufnu jet ani povolenou rychlostí - auto mi přijde nečitelné a při brždění plave. S opotřebením to také není zrovna eko, teď jezdím druhou sezónu a po 18 tis. km mám vzorek 5mm, nové měly cca 7-8mm. PremiumContact jsem vyhazoval při vzorku 2 mm a měly najeto něco přes 50tis. km. PremiumContact zase měly ContiSeal - vrstvu uvnitř pneu, která při propíchnutí pneu v dezénu malým předmětem zajistila nouzové dojetí. Nemusel jsem používat lepící sadu - u EcoContact malý šroubek způsobil, že kolo bylo do dvou minut prázdné. Je pravda, že EcoContact nejsou tolik hlučné a v mém rozměru byla přijatelná cena. Nicméně já se při pořizování další letní sady EcoContact6 vyhnu.“
Mohu EcoContact 6 porovnávat s PremiumContact 5, který jsem měl předtím. Bohužel řadu PremiumContact v rozměru 195/55 R15 už Continental nevyrábí. EcoContact je proti PremiumContact doslova bláto. Na suchu by se ještě s přivřením oka nechaly jízdní vlastnosti srovnat, ale ve velkém dešti si občas netroufnu jet ani povolenou rychlostí - auto mi přijde nečitelné a při brždění plave. S opotřebením to také není zrovna eko, teď jezdím druhou sezónu a po 18 tis. km mám vzorek 5mm, nové měly cca 7-8mm. PremiumContact jsem vyhazoval při vzorku 2 mm a měly najeto něco přes 50tis. km. PremiumContact zase měly ContiSeal - vrstvu uvnitř pneu, která při propíchnutí pneu v dezénu malým předmětem zajistila nouzové dojetí. Nemusel jsem používat lepící sadu - u EcoContact malý šroubek způsobil, že kolo bylo do dvou minut prázdné. Je pravda, že EcoContact nejsou tolik hlučné a v mém rozměru byla přijatelná cena. Nicméně já se při pořizování další letní sady EcoContact6 vyhnu. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 44 %
Chování na suchu: 70 %, Chování na mokru: 40 %, Zpětná vazba: 30 %, Jízda na hraně: 30 %, Opotřebení: 50 %, Hlučnost: 80 %, Koupil bych znovu: 10 %.
4. 9. 20202020-09-04 | David | Matador MP 47 Hectorra 3 | Škoda Fabia | najeto: 0 km | způsob jízdy: průměrný
„Zdravím. Recenze této pneu jsem hledal jen z důvodu, abych zjistil zda má někdo podobnou špatnou zkušenost (jen jeden). Koupil jsem starší fábii obutou na MP47 Hectorra 3. Hned při převozu auta se mi zdálo že nějak plave. Tak jsem je jel dofouknout. Nebylo potřeba. Při klidném (mírném) průjezdu zatáčkou se nic neděje. Ale když je odstředivá síla větší, je to jako když se guma žvejkne. Při pomalé jízdě jsem vzal za volant a dal levý a hned pravý rejd a myslel jsem že se ty gumy zbláznily. Cítil jsem i jak šel předek auta dolu, jak se zmačkly. Auto nikam netáhne, žádné vůle, tlumiče OK. Třeba je něco s autem, třeba je to řidičem. Zatím se však přikláním ke špatné pneu (třeba se jedná jen o dva kousky co mám na předku). Každopádně na nich jezdím jako nikdy dřív (pomalu do zatáček). Myslím že smyk ani nechci zkoušet. Obdobné "žvejknutí" gumy při rychlém průjezdu zatáčkou jsem měl po přezutí z nějaké 205/50 R16 na levnější (úzkou, vysokou) 185/65 R15. Z tohoto co jsem zde přečetl, usuzuji, že se bude jednat jen o špatný kus. Uvidím až přezuji.“
Zdravím. Recenze této pneu jsem hledal jen z důvodu, abych zjistil zda má někdo podobnou špatnou zkušenost (jen jeden). Koupil jsem starší fábii obutou na MP47 Hectorra 3. Hned při převozu auta se mi zdálo že nějak plave. Tak jsem je jel dofouknout. Nebylo potřeba. Při klidném (mírném) průjezdu zatáčkou se nic neděje. Ale když je odstředivá síla větší, je to jako když se guma žvejkne. Při pomalé jízdě jsem vzal za volant a dal levý a hned pravý rejd a myslel jsem že se ty gumy zbláznily. Cítil jsem i jak šel předek auta dolu, jak se zmačkly. Auto nikam netáhne, žádné vůle, tlumiče OK. Třeba je něco s autem, třeba je to řidičem. Zatím se však přikláním ke špatné pneu (třeba se jedná jen o dva kousky co mám na předku). Každopádně na nich jezdím jako nikdy dřív (pomalu do zatáček). Myslím že smyk ani nechci zkoušet. Obdobné "žvejknutí" gumy při rychlém průjezdu zatáčkou jsem měl po přezutí z nějaké 205/50 R16 na levnější (úzkou, vysokou) 185/65 R15. Z tohoto co jsem zde přečetl, usuzuji, že se bude jednat jen o špatný kus. Uvidím až přezuji. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 59 %
Chování na suchu: 90 %, Chování na mokru: 90 %, Zpětná vazba: 10 %, Jízda na hraně: 10 %, Opotřebení: 100 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 10 %.
24. 3. 20202020-03-24 | Karel Šebek | Tomket Sport 3 | Ford Focus | najeto: 10 000 km | způsob jízdy: průměrný
„Do teď jsem jezdil pouze na Barumkách, ale po 10 000 km mě přesvědčil TOMKET, že jsou ještě o kousek lepší a za super cenu. No a že se vyrábí v Číně? No a? Dnes už asi všechno. “
Do teď jsem jezdil pouze na Barumkách, ale po 10 000 km mě přesvědčil TOMKET, že jsou ještě o kousek lepší a za super cenu. No a že se vyrábí v Číně? No a? Dnes už asi všechno. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 91 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 90 %, Zpětná vazba: 90 %, Jízda na hraně: 80 %, Opotřebení: 100 %, Hlučnost: 80 %, Koupil bych znovu: 100 %.
2. 2. 20202020-02-02 | Mráz | Goodyear EfficientGrip Performance | Acura 3.2 TL | najeto: 65 000 km | způsob jízdy: sportovní
„Koupil jsem 1440,- kus a hodnotím tak poměr cena / výkon.. Měl jsem jednu sadu a byl jsem stále více překvapen kolik vydrží vzorek, do smyku mě nikdy nepustili, vždy jsem cítil počátek a pneumatiky byly krásně ovladatelné, většinou ve vyšších rychlostech kolem 100km. Už jsem koupil druhou sadu na kterých mám najeto 10k km a jsem naprosto spokojen. Rozhodně doporučuji (Předchozí pneu, Nokian a Nexen) “
Koupil jsem 1440,- kus a hodnotím tak poměr cena / výkon.. Měl jsem jednu sadu a byl jsem stále více překvapen kolik vydrží vzorek, do smyku mě nikdy nepustili, vždy jsem cítil počátek a pneumatiky byly krásně ovladatelné, většinou ve vyšších rychlostech kolem 100km. Už jsem koupil druhou sadu na kterých mám najeto 10k km a jsem naprosto spokojen. Rozhodně doporučuji (Předchozí pneu, Nokian a Nexen) Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 99 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 100 %, Opotřebení: 100 %, Hlučnost: 90 %, Koupil bych znovu: 100 %.
21. 8. 20182018-08-21 | Stanislav Cafourek | Barum Bravuris 3 HM | Citroen Xsara | najeto: 2 000 km | způsob jízdy: klidný
„Auto plave a je nepresne v zatackach. Nulova zpetna vazba. Pneu jsou nahusteny na e atm. a stale jsou mekke jako houba.Horsi jizdni vlasnosti nez na zimnich gumach v lete. Po STK je budu reklamovat. Barum Bravuris 3 uz nikdy.“
Auto plave a je nepresne v zatackach. Nulova zpetna vazba. Pneu jsou nahusteny na e atm. a stale jsou mekke jako houba.Horsi jizdni vlasnosti nez na zimnich gumach v lete. Po STK je budu reklamovat. Barum Bravuris 3 uz nikdy. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 30 %
Chování na suchu: 30 %, Chování na mokru: 30 %, Zpětná vazba: 10 %, Jízda na hraně: 10 %, Opotřebení: 50 %, Hlučnost: 50 %,
16. 10. 20172017-10-16 | Antonín Pečinka | Bridgestone Turanza T001 Evo | Škoda Citygo | způsob jízdy: sportovní
„Znamenitá i při ostřejší jízdě zatáčkami. “
Znamenitá i při ostřejší jízdě zatáčkami. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 100 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 100 %, Jízda na hraně: 100 %, Opotřebení: 100 %, Hlučnost: 100 %, Koupil bych znovu: 100 %.
8. 7. 20152015-07-08 Test-Pneumatik.cz | Dunlop SP Sport 01 | Škoda Roomster | najeto: 25 000 km | způsob jízdy: klidný
„Pneumatika se chová velice přijatelně, jak na mokrém tak na suchém podkladu, trvá opravdu velice dlouho než se dostane do stavu, kdy by se již mohla "utrhnout" a mohl by nastat stav smyku. Co se opotřebení týká, domnívám se, že k jízdnímu profilu (rychlost, terén, huštění...), je pneumatika velice odolná a opotřebovává se přiměřeně daným podmínkám. Pouze, jak je uvedeno ve hvězdičkách, této pneumatice škodí poměrně vysoká hlučnost, která je v rychlostech v městských podmínkách dost nepříjemná. Zkoušel jsem i rozmezí huštění, které je v rozsahu doporučené výrobcem vozidla i pneumatiky, ale mnoho se nezměnilo. Proto bych při následném nákupu této pneumatiky byl velice na vážkách. Škoda toho hluku, jinak 1*. “
Pneumatika se chová velice přijatelně, jak na mokrém tak na suchém podkladu, trvá opravdu velice dlouho než se dostane do stavu, kdy by se již mohla "utrhnout" a mohl by nastat stav smyku. Co se opotřebení týká, domnívám se, že k jízdnímu profilu (rychlost, terén, huštění...), je pneumatika velice odolná a opotřebovává se přiměřeně daným podmínkám. Pouze, jak je uvedeno ve hvězdičkách, této pneumatice škodí poměrně vysoká hlučnost, která je v rychlostech v městských podmínkách dost nepříjemná. Zkoušel jsem i rozmezí huštění, které je v rozsahu doporučené výrobcem vozidla i pneumatiky, ale mnoho se nezměnilo. Proto bych při následném nákupu této pneumatiky byl velice na vážkách. Škoda toho hluku, jinak 1*. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 76 %
Chování na suchu: 100 %, Chování na mokru: 100 %, Zpětná vazba: 80 %, Jízda na hraně: 90 %, Opotřebení: 90 %, Hlučnost: 20 %, Koupil bych znovu: 50 %.
30. 1. 20152015-01-30 | Tim | Kleber Dynaxer HP2 | SEAT Ibiza | najeto: 56 000 km | způsob jízdy: klidný
„Skvělé pneumatiky, nikdy mi neustřelily.“
Skvělé pneumatiky, nikdy mi neustřelily. Test letních pneumatikCelkové hodnocení: 77 %
Chování na suchu: 80 %, Chování na mokru: 70 %, Zpětná vazba: 80 %, Jízda na hraně: 80 %, Opotřebení: 90 %, Hlučnost: 70 %, Koupil bych znovu: 70 %.